Izumitelji ovog utikača za hitne slučajeve su holandski vatrogasci Ralf Adams i Jan Vijnans. Inovacija je motivisana opasnim uslovima rada službi bezbednosti kada električni automobili ostanu uključeni nakon saobraćajne nezgode.
Oštećeno električno vozilo je često i nakon udesa sa menjačem u položaju za vožnju napred ili nazad. U tom trenutku službe za hitne intervencije ne znaju da li je automobil još “upaljen” jer se ništa ne čuje, s obzirom da je u pitanju električni pogon.
Tada je još moguće da povređeni vozač nehotice pritisne papučicu gasa i automobil krene, pa posledice mogu biti tragične. Često je potrebno dosta vremena da se stvori bezbedno radno okruženje za hitne službe, delom zato što električno vozilo prvo mora biti potpuno isključeno.
Zahvaljujući utikaču za hitne slučajeve, ovo se može uraditi za samo nekoliko sekundi. Princip je jednostavan: električni automobil misli da je povezan sa stanicom za punjenje, nakon čega kontrolni sistem stavlja automobil u neutralan položaj i, u mnogim slučajevima, aktivira parkirnu kočnicu.
Svetlosni signal na utikaču pokazuje spasiocima da li je bezbedno raditi oko automobila, ali i na samom vozilu.
Iako svaki utikač zahteva drugačiji signal, ovaj model za hitne slučajeve simulira različite protokole punjenja svih električnih automobila. Danas se isporučuje u pedesetak zemalja, uključujući skoro celu Evropu, ali i SAD, Kanadu, Japan, Brazil, Koreju i zemlje Bliskog istoka.
Suosnivač Ralf Adams očekuje da će uskoro postati standardna oprema za hitne službe, s obzirom na rastući broj električnih vozila širom sveta.