16. Aprila 2024.

CATL sumnja u izglede da će baterije u čvrstom stanju da zažive u skorije vrijeme

Rukovodstvo kineske kompanije CATL, najvećeg svetskog proizvođača trakcionih baterija za električna vozila, smatra da su „solid-state“ baterije još veoma daleko od masovne proizvodnje. Osnivač i šef CATL-a, Robin Zeng, izrazio je sumnju u njihov dug radni vek i sigurnost u radu. Dakle, ne može biti reči o bilo kakvoj masovnoj proizvodnji čvrstih elemenata u narednim godinama, a njihova finalizacija će zahtevati dugoročna istraživanja i pažljivo unapređenje proizvodnih procesa.

Rukovodilac CATL-a je objasnio da je za proizvodnju anoda za čvrste baterije potreban najčistiji litijum, a za efikasan rad materijali moraju biti pod visokim pritiskom, što je ne samo nesigurno, već je i teško ostvarivo u realnom radu. Čak i pod idealnim laboratorijskim uslovima, ćelije čvrste baterije mogu da izdrže samo deset ciklusa punjenja/pražnjenja bez gubitka performansi usled termičkog širenja litijuma. Pored toga, zbog visokog pritiska, čak i sa manjim oštećenjem kućišta baterije (a još više u nesreći), litijum reaguje sa vlagom u vazduhu – i oslobađa se toksični litijum hidroksid.

CATL već deset godina razvija čvrste baterije i nema nameru da odustane od daljih istraživanja. Nedavno je čak formiran savez sa drugim kineskim kompanijama za stvaranje industrijske proizvodnje „solid-state“ baterija. Međutim, fokus najveće kompanije za proizvodnju baterija se sve više pomera ka natrijum-jonskoj tehnologiji u polučvrstoj konfiguraciji. CATL očekuje da će ova vrsta baterija udvostručiti domet bez povećanja opasnosti.

Ovako skeptičan odnos prema čvrstim baterijama je netipičan za industriju, jer su se dugo smatrali gotovo spasiocima električnih vozila, pateći od nesavršenosti trenutnih trakcionih baterija. Na primer, Toyota i Idemitsu nameravaju da dovedu na tržište električna vozila sa „solid-state“ baterijama već 2027-2028. godine.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare