15. Septembra 2025.

Carstvo nemogućeg: Ovo su glavni razlozi zašto neki model prestaje biti superautomobil i naziva se ‘hiperautomobilom’

U svijetu automobila, termini “sportski automobil”, “superautomobil” i “hiperautomobil” se često koriste, ali nisu uvijek jasno razgraničeni . Dok je sportski automobil sinonim za dinamičan model namijenjen užitku u vožnji, a superautomobil predstavlja tehnološki i performansni vrhunac klasične ponude, hiperautomobil ide korak dalje. To nije samo brži ili skuplji automobil, već kategorija koja definira granice mogućeg.

Superautomobili su se pojavili 60-ih i 70-ih godina, kada su brendovi poput Lamborghinija, Ferrarija i Porschea nudili automobile koji su kombinovali ekstremne performanse sa egzotičnim dizajnom.

Lamborghini Miura i Countach, Ferrari F40 i Porsche 959 nisu bili samo brzi, već i ozbiljni statusni simboli. Do danas, superautomobil ostaje mjerilo za vozila koja kombiniraju brzinu, luksuz i prestiž, obično s cijenom koja višestruko premašuje onu “običnih” sportskih modela.

slika

Hiperautomobili, termin koji je dobio širu upotrebu početkom 2000-ih, pomjerili su granice. Ako superautomobil dostiže 300 km/h i košta stotine hiljada eura, hiperautomobil teži onome što se ranije činilo nemogućim: ubrzanje do 100 km/h za manje od 3 sekunde, brzine preko 350 km/h i cijene koje često prelaze milion eura.

Šta čini hiperautomobil posebnim?

Ključna razlika nije samo u brojkama, već i u filozofiji. Hiperautomobili su laboratorije na točkovima. Njihovi proizvođači – Bugatti, Koenigsegg, Rimac , Pagani ili McLaren – koriste ih kao demonstraciju tehnološke superiornosti.

slika

Motor i pogonski sklop hiperautomobila dovedeni su do apsolutne krajnosti. Bugatti Veyron bio je prvi serijski automobil koji je probio granicu od 1.000 KS i 400 km/h, što ga je u vrijeme njegovog lansiranja 2005. godine nepovratno izdvojilo iz svijeta “običnih” superautomobila. Noviji modeli poput Chirona ili Rimac Nevere, nude snagu od preko 1500 KS, sa sofisticiranim sistemima hlađenja, aerodinamikom promjenjive geometrije i pogonskim sklopovima koji više liče na svemirsku tehnologiju nego na klasični inženjering.


Bugatti Chiron i Rimac Nevera

 Bugatti Rimac

Druga razlika leži u ekskluzivnosti. Dok se superautomobili proizvode u stotinama ili čak hiljadama, hiperautomobili su obično ograničeni na desetine ili nekoliko stotina jedinica. Svaki od njih postaje kolekcionarski predmet, često rasprodan unaprijed uprkos vrtoglavo rastućim cijenama.

Granica između kategorija

Naravno, razlika nije uvijek jasna. Ferrari SF90 Stradale ili Lamborghini Revuelto nude performanse na granici hiperautomobila, ali se i dalje često klasificiraju kao superautomobili jer se proizvode u relativno velikim serijama i zadržavaju funkcionalnost za svakodnevnu vožnju. S druge strane, modeli poput Aston Martin Valkyrie ili Mercedes-AMG One, iako podjednako snažni, prelaze na teritoriju hiperautomobila jer koriste tehnologiju izvedenu direktno iz Formule 1 ili drugih trkaćih serija.

slika

Tri kriterija pomažu u njegovom definiranju: performanse, tehnologija i ekskluzivnost. Ako automobil ruši fizička ograničenja brzine, ima tehnologiju koju niko prije nije koristio, proizvodi se u zanemarljivim količinama i košta astronomski iznos, to je hiperautomobil.

Zašto postoje hiperautomobili?

Neko bi se mogao zapitati – čemu uopšte služe? Većina kupaca nikada neće voziti automobil brže od 300 km/h, a kamoli iskoristiti puni potencijal od 1500 KS. Ali hiperautomobili su poput jahti ili privatnih aviona, simbol tehnološke moći i, prije svega, prestiža. Oni su izlog u kojem proizvođači pokazuju šta znaju, a neka od tih rješenja kasnije se probijaju u „obične“ automobile. Aktivna aerodinamika, napredni kompozitni materijali ili sofisticirani hibridni sistemi, sve je to došlo u „obične“ automobile kroz hiperautomobile.

slika

Superautomobili su spektakularni, ali i dalje dio “stvarnog” svijeta cestovnih vozila. Hiperautomobili pripadaju carstvu nemogućeg, redefinirajući šta automobil može biti, često prelazeći granicu između automobila i umjetničkog djela. Ako je superautomobil sinonim za vožnju iz snova, hiperautomobil je njegova radikalna, gotovo nadrealna verzija.

Jutrarnji.hr

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare