Često uhvatite sebe da gledate fotografije i video snimke pasa na internetu? Verovali ili ne, to uopšte nije gubljenje vremena! Naučnici su dokazali da kuce imaju veoma pozitivno dejstvo na mentalno zdravlje čoveka, a da gledanje fotografija i video-snimaka može biti sasvim prihvatljiva zamena za provođenje vremena i maženje sa njima.
O mnogobrojnim efektima pasa na čoveka napisano je toliko toga: oni su naši najbolji i najverniji prijatelji i članovi porodice, uvek tu da nam poprave raspoloženje kada se ne osećamo baš najbolje, pa i da svojim nestašlucima nasmeju do suza. Sada su američki psiholozi ustanovili da čak i razgledanje fotografija sa ovim ljupkim krznenim ljubimcima može pozitivno uticati na mentalno zdravlje i produktivnost čoveka, a njihovu studiju je objavio naučni magazin Sajkolodži Tudej.
Zanimljiv eksperiment: Objave Donalda Trampa ili fotografije pasa
Da provođenje vremena i maženje sa ljubincima ima pozitivan učinak na naše raspoloženje naučnici su dokazali još davnih dana, međutim, ono što je novina je da su slični efekti primećeni i nakon pukog razgledanja njihovih fotografija. Ovaj zaključak je potvrđen i zanimljivim ekperimentom u kome je učestvovalo 1880 ljudi.
Svaki učesnik je prvo popunio informativni upitnik, kako bi psiholozi mogli da ustanove “polaznu tačku” – rezultati su pokazivali stepen sreće, osećaja sigurnosti, mira, zadovoljstva, kontrole nad situacijom i osećaja zahvalnosti. Zatim je svakom od 1880 dobrovoljaca dato 5 minuta na aktivnost po izboru.
Učesnici su mogli da biraju između tri aktivnosti: čitanje zabavnih i šaljivih objava na društvenim mrežama, razgledanje fotografija sa simpatičnim kucama ili čitanje objava Donalda Trampa na Iks platformi. Zatim su dobrovoljcima ponovo podeljeni upitnici, kako bi se utvrdile promene.
Uticaj pasa na mentalno zdravlje je neosporan, čak iako ih samo gledamo
Rezultati su pokazali da su ispitanici koji su razgledali fotografije pasa bili daleko raspoloženiji od drugih ispitanika: oni su bili veseliji i bezbrižniji, a pokazali su i viši nivo produktivnosti u kasnijim aktivnostima. Odmah iza njih našli su se dobrovoljci koji su čitali zanimljive i šaljive objave na društvenim mrežama.
Sadržaj koji je delio bivši predsednik SAD, Donald Tramp, se ispitanicima najmanje dopao, a ustanovljen je i negativan uticaj na njihovo raspoloženje – oni su postali mrzovoljniji i manje orni za rad. Štaviše, isti efekat je uočen i kod njegovih pristalica, i kod onih koji ne podržavaju njegovu politiku.