Poslednji test bezbednosti Euro NCAP-a iz 2025. godine obuhvatio je čak 19 modela, i svi iskušenički automobili su postigli ocene koje se ogledaju u vidu četiri ili pet zvezdica. Možda najzvučnija imena među testiranim vozilima bili su Mercedes-Benz CLA, Kia EV4, Renault Clio i Toyota Yaris.
Nezavisno evropsko tijelo za testiranje bezbjednosti vozila (Euro NCAP) objavilo je novi set rezultata, jedan od najopsežnijih u cijeloj godini. U stvari, kako napominju zvaničnici ove ugledne institucije, ovo je bila godina u kojoj su testirali najviše automobila u istoriji. Možda je to zato što se na tržištu pojavilo toliko novih modela, većinom razvijenih od strane kineskih proizvođača.
„Kako se bliži kraj 2025. godine, Euro NCAP nastavlja da daje impresivne rezultate. Ovo je još više ohrabrujuće zato što je ove godine testirano više automobila nego bilo koje druge u istoriji organizacije. Proizvođači automobila uglavnom nastavljaju da se koriguju posle naših nepristrasnih i rigoroznih testiranja, poboljšavajući bezbednost svojih proizvoda generaciju za generacijom. Uvođenjem novih protokola od 2026. godine, standardi će biti još viši i radujemo se pozitivnom odgovoru konstruktora koji nastavljaju da daju prioritet pasivnoj i aktivnoj bezbednosti potrošača“, rekao je Aled Vilijams, direktor programa Euro NCAP-a.
Nakon ovog „megatesta“ u kojem je učestvovalo 19 vozila, Euro NCAP ističe rezultat koji je postigao Mercedes-Benz CLA. Oni napominju da, generalno, proizvođači automobila pozitivno reaguju na zahtevni proces testiranja Euro NCAP-a. Mercedes-Benz je odličan primer, sa svojim novim CLA-om, kupeom s četvoro vrata dostupnim sa nizom električnih i benzinskih motora, koji je iz testova izašao sa fenomenalnim skupom rezultata u svim kategorijama. Prethodni CLA je 2019. godine osvojio prestižnu nagradu „Najbolji u klasi“ – godišnje rangiranje, po klasi vozila, automobila sa najboljim ukupnim rezultatima Euro NCAP-a.
„Što se tiče zaštite odraslih putnika, CLA je postigao 94%, a njegova struktura i sistemi pružaju dobru zaštitu od sudara. Zaštita dece bila je podjednako impresivna, sa rezultatom od 89%, a vredna je pažnje i sposobnost CLA-a da detektuje kada je instaliran sistem za zaštitu dece i automatski deaktivira odgovarajuće vazdušne jastuke. CLA ima slične mogućnosti u pogledu zaštite ranjivih učesnika u saobraćaju, uključujući pešake, bicikliste i motocikliste. Njegov sistem autonomnog kočenja u slučaju nužde je poznat po robusnim performansama, a automobil je dobro reagovao na testove koji su procenjivali koliko efikasno sprečava putnika da otvori vrata na putanju bicikliste ili drugog vozila koje dolazi u susret“, saopštio je Euro NCAP.
Pored dobijenih procenata, pet zvezdica koje je dobio Mercedes-Benc CLA izjednačili su modeli kao što su Deepal S05, Exlantix ET, Geely Starray EM-i, Hyundai NEXO, Mazda CX-5, MG4 Urban, Mitsubishi Eclipse Cross, Porsche Cayenne i Volkswagen T-Roc. Pet zvezdica je dobila i Kia EV4, ali samo u verziji s dodatnim, opcionim bezbednosnim stavkama, inače, serijska verzija je zavredela za četiri zvezdice.
I, dok govorimo o četiri zvezdice, u ovom najnovijem testu iz 2025. godine, ovu ocenu su dobili Alpine A390, Chery Tiggo 4, EBRO s400, Jeep Compass, Kia PV5 (putnička verzija), Renault Clio, Toyota Aygo X i Toyota Yaris.
Važno je napomenuti da se Hyundai NEXO, treći vodonični automobil koji je ikada testirao Euro NCAP, „pokazao više nego sposobnim da se nosi sa drugim konvencionalno pogonjenim SUV-ovima“. Vodonik se po Euro NCAP-u često smatra obećavajućim izvorom energije koji ima potencijal da vozačima ponudi brzinu i praktičnost uporedive sa punjenjem goriva, uz istovremeno smanjenje uticaja na životnu sredinu povezanog s ugljovodoničnim automobilima.
„Sigurnost da vodonični automobil može biti jednako bezbedan kao električni automobil ili ugljovodonični automobil verovatno će uveriti one koji žele da budu ‘pioniri’ alternativnih izvora energije“, napominju zvaničnici Euro NCAP-a.
AutoRepublika