Postojao je jedan vremenski period automobilske industrije kada je Cadillac zaista predstavljao svetski standard. Pričamo o tridesetim godinama prošlog veka kada je bio veći prestiž posedovati model ovog američkog brenda nego Rolls Royce ili Maybach, a Cadillac je jedan od samo tri brenda koji su ponudili serijski model sa šesnaest cilindara, i to direktno iz fabrike.
Takođe nam je podario i motor sa osam cilindara i paljenje na ključ, pa samim tim definitivno zauzima veoma bitno mesto u istoriji.
Takav imidž je uglavnom „ukaljan“ tokom sedamdesetih i osamdesetih godina, zahvaljujući skandalima sa pouzdanošću i deljenjem mehanike sa Chevroletom, ali se brend definitivno vraća na veliku scenu prethodnih godina. I dalje ne može da parira nemačkim i japanskim rivalima kod kupaca s veoma dubokim džepom, mada novi terenac Escalade-V košta čak 150 hiljada američkih dolara i uveliko je rasprodat.
Cadillac se sprema i izgleda raduje električnoj revoluciji kao i svi drugi brendovi, a da bi dokazao svoje znanje, u ponudu je učvršćen i model Celestiq. Možda na prvi pogled izgleda kao još jedna u nizu električnih limuzina, ali ovaj model će koštati oko 340 hiljada dolara, što je za oko 30% više nego recimo novi Bentley Flying Spur.
Za razliku od većine modela koji silaze sa pokretnih traka, Celestiq će se ručno sklapati na zasebnoj lokaciji i neće deliti baš ništa sa ostalom braćom iz General Motorsa. Zanimljivo je da je za lokaciju izabran centar u gradu Voren unutar američke savezne države Mičigen. Izgrađen je još 1956. godine za testiranje nove tehnologije, a Celestiq će biti prvi serijski automobil iz ovog centra.
U fabriku je uloženo oko 80 miliona dolara da modernizuje centar za takav podvig. Svaki model će biti izrađen specifično po ukusu kupaca pošto će postojati preko 200 hiljada kombinacija na računa boja, materijala, opreme i sličnog. Sa dužinom od 5,5 metara, ova limuzina je duža nego već glomazni terenac pod imenom Escalade.
Kako prenose kolege sa sajta Auto Evolution, serijska proizvodnja Celestiqa je započela proteklog vikenda, a fabriku će napustiti tek 100 do 150 jedinica svake godine. Celestiq inače pokreću električni motori sa ukupno 600 konjskih snaga i 868 Nm obrtnog momenta, a baterije kapaciteta 111 kWh omogućuju vožnju od 418 kilometara sa jednim punjenjem.
Cadillac kaže da je već rasprodao sve primerke za narednih nekoliko godina, a da su većina kupaca profesionalni sportisti, glumci i muzičari.
Da li je sve to znači da se Cadillac vraća svojim korenima i da će ponovo bude izuzetno prestižan brend? Samo će vreme pokazati…
AutoRepublika