Hantek i BYD predstavljaju prvi jedinstveni aluminijumski ram za EV vozila, napravljen naprednim postupkom livenja pod malim pritiskom
Hantek, kineski proizvođač specijalizovan za lagane aluminijumskih šasija, razvio je potpuno novi tip šasije koji pomera granice velikog aluminijumskog livenja. Ova šasija je premijerno ugrađena u luksuzni SUV BYD Yangwang U8L, predstavlja prvu konstrukciju na svetu izrađenu kao jedan komad koji spaja čitavu šasiju, umesto iz desetina manjih delova koji se standardno vare ili zakivaju.
Šasija pokriva površinu od oko 4 kvadratna metra, sa zidovima debljine od 4 do gotovo 50 mm, uz rekordni odnos maksimalne i minimalne debljine od 12:1, nešto što do sada nije bilo izvedivo u jednom odlivku komponenti. Upravo zato brojni spojevi kod tradicionalnih aluminijumskih šasija stvaraju slabe tačke, smanjuju krutost i dugoročnu izdržljivost nosećih delova vozila.
Kina dobija prvu aluminijumsku šasiju iz jednog komada za električna vozila

Hantek je unapredio proces livenja pod malim pritiskom tako da se aluminijum pravilno raspoređuje i očvršćava i u izuzetno tankim i u debelim delovima. Rezultat je izuzetno kruta i torziono čvrsta šasija, koja u značajnoj meri poboljšava bezbednost, udobnost i izdržljivost. Posebna aluminijumska legura i precizan toplotni tretman dodatno poboljšavaju čvrstoću i otpornost na zamor materijala.
Ova tehnologija mogla bi da promeni način na koji Kina proizvodi velike šasije za električna i karoserije za hibridna vozila, jer jedinstveni odliveni okvir skraćuje proizvodnju, smanjuje troškove i eliminiše slabosti spojeva.
Prvi model sa novom šasijom, BYD Yangwang U8L, lansiran je u septembru 2025. To je luksuzni SUV na BYD-ovoj e4 platformi, sa 2.0 turbo motorom, četiri elektromotora i baterijom od 15.4 kWh, ukupne snage 1.180 KS i 1.520 Nm obrtnog momenta. U električnom režimu prelazi do 200 km, a kombinovano čak 1.160 km, uz šasiju koja omogućava da vozilo ostane stabilno i udobno uprkos ogromnoj snazi. Hantekova šasija iz jednog komada tako postaje tehnološki iskorak koji bi mogao da definiše sledeću generaciju konstrukcije za električna vozila, prenosi Interesting Engeneering.