Turska bi se mogla pokazati kao ekonomičan način za kineske EV brendove da odatle prodaju svoja vozila širom Evrope.
BYD i Chery bi mogli da investiraju značajne sume novca u fabrike u Turskoj, jer kineski proizvođači automobila nastavljaju da se šire i povećavaju prodaju u Evropi.
Turski ministar industrije i tehnologije Fatih Kacir nedavno je potvrdio da vlada te zemlje vodi razgovore ne samo sa kompanijama BYD i Chery, već i sa kineskim proizvođačima automobila SAIC i Great Wall.
“Želeli bismo da završimo razgovore što je pre moguće. Prešli smo dug put u pregovorima sa dve kompanije”, rekao je on.
Osnivanje fabrika u Turskoj moglo bi biti od velike koristi za kineske proizvođače automobila jer Turska ima sporazum o carinskoj uniji sa EU.
Električni automobili se takođe dobro prodaju na turskom tržištu i činili su 7,5% svih prodaja novih automobila u 2023. godini, a očekuje se da će učešće u prodaji skočiti na oko 30,4% u 2032.
Generalni direktor BYD Europe, Majkl Su, nedavno je rekao da je kompanija zainteresovana za drugu evropsku fabriku koja bi podržala pogon koji trenutno gradi u Mađarskoj.
Blumberg napominje da bi dodatne evropske investicije mogle pomoći kineskim firmama da izbegnu potencijalne carine koje bi mogle biti pogođene nakon istrage EU o državnim subvencijama koje su navodno primile.
Pored toga, Turska je spremna da uvede dodatnih 40% carine na električna vozila proizvedena u Kini, u pokušaju da zaštiti svog jedinog lokalnog proizvođača električnih vozila, TOGG.
Kacir je dodao da će, ukoliko kineski proizvođač automobila odluči da otvori novu fabriku automobila u Turskoj, sa sobom doneti i “privilegovane mogućnosti za ulaganja u baterije”.
BYD-ova mađarska fabrika moći će da proizvodi oko 200.000 vozila godišnje. Iako je to mnogo, neće biti dovoljno ako kompanija želi da ispuni svoj cilj da postane vodeći proizvođač električnih vozila u Evropi do 2030.
Lokacija u Turskoj mogla bi biti ubedljiva opcija zbog lokacije zemlje koja povezuje Aziju i Evropu.