28. Aprila 2024.

Buick proširio ponudu električnih vozila na kineskom tržištu

Amerikanci će reći da je Buick trebalo da bude eliminisan pre petnaestak godina, umesto Pontiaca, kada je General Motors prolazio kroz veliku krizu i bio primoran da gasi sve brendove koji nisu profitabilni. Buick je spasilo kinesko tržište zahvaljujući kojem je zapravo bio General Motorsov najprodavaniji globalni brend, a u toj državi se godišnje prodavalo više od 1,2 miliona primeraka u spomenuto vreme.

Danas su ipak neka druga vremena i Buickova prodaja u Kini je prošle godine iznosila „samo“ 517 hiljada vozila. Nismo sigurni zašto je tako, a mnogi će posumnjati da strategija da se orijentiše samo na električna vozila igra neku ulogu u tome (iako Kinezi kupuju više automobila na struju nego bilo ko drugi).U svakom slučaju, Buick je protekle godine oživeo ime Electra, što se dešava po prvi put još od 1990. godine. Trenutno nudi krosovere nazvane Electra E4 i E5, a ponuda bi uskoro trebala biti proširena i sa limuzinom i krosoverom. Oba su debitovala na ovogodišnjem Salonu automobila u Pekingu i iako je reč samo o konceptima, razumno bi bilo očekivati da uđu u serijsku proizvodnju.

Američki proizvođač vozila ih naziva Electra-L i Electra-LT i prate identičnu dizajnersku strategiju koju je započeo koncept Wildcat EV iz 2022. godine. Sa međuosovinskim rastojanjem od tačno tri metra i ukupnom dužinom od 5.036 milimetara, Electra se smatra velikim automobilom za kineske uslove.

Kinezi su inače poznati kao veliki domaćini i jedna od najbitnijih prodajnih karakteristika je prostor na zadnjim sedištima za goste, a Electra dominira u toj kategoriji. Limuzina je jako elegantna dok je karavan više u proterenskom stilu.

O mehanici se zna jako malo osim podatka da je električni motor postavljen pozadi i da razvija 342 konjske snage, a autonomija sa jednim punjenjem baterije iznosi 700 kilometara. Radi poređenja, Electra E4 se nudi u konfiguracijama sa 241 i 283 konjske snage dok Electra E5 pruže iste agregate, ali i verziju sa 201 konjskom snagom.

Serijska proizvodnja bi trebala da krene naredne godine, a noviteti će biti rezervisani za kinesko tržište.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare