Moderna auto industrija opsjednuta je brzinom produkcije. Izbacivanje što je moguće više proizvoda dnevno je pravilo, osim ako ne radite u kompanijikoja se zove Bugatti.
Kako bi stvorio gotovo savršene završne slojeve boje na svojim vrlo skupim hiperautomobilima, proizvođač automobila troši između 600-700 sati po vozilu kako bi ga lakirao i ispunio želje svojih zahtjevnih kupaca.
“Lakiranje hipersportskog automobila Bugatti ne zahtijeva samo nevjerojatnu stručnost, već i predanost i ambiciju da se uvijek zadovolje visoki standardi kvalitete marke, sedmicu za sedmicom, automobil za automobilom”, kaže Simon Vetterling, stručnjak za karoseriju i farbanje Bugattija.
Prije nego što se postavi prvi sloj temeljnog premaza, Bugattijevi stručnjaci provjeravaju ima li na svakoj plohi ikakvih nesavršenosti. Nema smisla pokušavati postići savršenu završnicu boje ako vaše platno ima manjkavosti, stoga stručnjaci provjeravaju ima li sitnih rupa i mrlja prije nego što uopše počnu koristiti pištolj za farbanje.
Nakon što završna obrada panela karoserije bude besprekorna, majstori postavljaju početni sloj premaza, koji se zatim brusi do savršene glatkoće, kako bi se spriječilo stvaranje čak i neprimjetnih talasa, neravnina ili udubljenja.
Samo to traje 100 sati, a biće potrebno još 100 prije nego što se dođe red na prvi sloj. Prije toga, lakireri nanose prozirni premaz i bruse ga, a zatim ponovno prozirni premaz koji se opet brusi, kako bi konačnoj boji dali dubinu i bogatstvo.
Nakon što su boje nanesene, svaka ploha se pregledava i provjeravaju se odstupanja. Ako je ploča čak i za nijansu tamnija od ostalih, vraća se u atelje na ponovno lakiranje. Bugatti kaže da je osiguravnje da boja ostane dosljedna na različitim pločama veliki izazov jer ponekad farbaju preko metala, a ponekad preko karbonskih vlakana.
Međutim, čak ni tada proces nije završen. Nakon što je boja u skladu sa standardima proizvođača automobila, prolazi kroz četiri dana poliranja. Zatim se ispituje u Bugattijevom svjetlosnom tunelu deset sati kako bi se provjerile ima li najmanjih mrlja.
Foto: Bugati
Izvor: Jutarnji