21. Aprila 2025.

Bruka Toyote s 3,4-litarskim turbobenzincem poprima epske razmjere

Postoji nepisano pravilo kada je u pitanju kupovina automobila, a ono kaže da se nikada ne bi trebalo ulagati u vozilo koje je u prvoj godini proizvodnje. Čak i najpouzdaniji brendovi mogu napraviti greške sa potpuno novim modelima, jer testiranje u laboratorijama i razvojnim centrima neće moći da uoči sve moguće nedostatke koji se pojavljuju u stvarnim uslovima vožnje.

Toyota je kompanija koja se uglavnom oslanja na proverenu tehnologiju i retko eksperimentiše, ali i oni ponekad moraju da predstave novitete. Takav trenutak desio se pre četiri godine, kada je debitovala nova generacija Tundre, koja je donela značajne promene u odnosu na prethodnika. Najveće izmene bile su u vezi sa motorima, jer su iz ponude povučeni stari, pouzdani 4,6 i 5,7-litarski benzinci, koji su uživali veliki ugled.

Japanci su tvrdili da je njihov novi 3,4-litarski turbobenzinski motor bolji od prethodnika, nudeći više snage, manju potrošnju goriva i niže nivoe emisije izduvnih gasova. Ovaj motor sa oznakom V35A-FTS kasnije je bio ponuđen i u luksuznom terencu Lexusu LX-u. Nažalost, trenutno je stekao reputaciju loše pouzdanosti, do te mere da je Toyota bila primorana da povuče čak 102 hiljada primeraka Tundre i LX-a.

Vlasnici su već ranije prijavljivali neobične zvuke u motoru, a Toyota je priznala da su tokom proizvodnje u motoru ostali delovi metala, što je izazvalo ove probleme. Nije teško pretpostaviti da je samo pitanje vremena kada će motor otkazati, a neki vlasnici su izjavili da motor iznenada gubi snagu na autoputu, što stvara rizik od nesreće.

Jedan od vlasnika sporne Tundre je čovek po imenu Oin Foli iz kanadske provincije Britanske Kolumbije. Pre dve godine je kupio Toyotin pikap napravljen 2022. godine baš sa spomenutim 3,4-litarskim turbobenzincem. Međutim, manje od godinu dana nakon kupovine, njegov kamionet je počeo da pokazuje probleme. Nakon samo 28.800 pređenih kilometara, Tundra se iznenada ugasila dok je Foli vozio sa porodicom.

U početku je mislio da je to slučajnost, pa je jednostavno ponovo upalio vozilo i nastavio vožnju bez problema. Ali onda se to ponovo dogodilo. Ovaj problem je postao učestao, a pikap bi ponekad stajao usred raskrsnica dok su njegova deca bila na zadnjem sedištu. Ono što je počelo kao frustracija, ubrzo je postalo opasno.


Kanađanin je vratio svog limenog ljubimca nazad u salon od kojeg je kupio vozilo, ali mehaničari nisu mogli da otklone, čak ni da dijagnostifikuju problem. Pokušali su da zamene razne delove, senzore i elektroniku, kako bi rešili problem sa gašenjem, ali ništa nije pomoglo.

Ovaj problem je trajao sve do maja 2024. godine, kada je Toyota objavila akciju povlačenja vozila zbog problema sa spornim turbobenzincem. U trenutku kada je vest o povlačenju postala javna, servis je ponovo sastavio motor u Folijevoj Tundri. I dok je „ponovno sastavljanje“ značilo da su naručeni gotovo svi delovi motora kao novi i da je V6 motor ponovo sastavljen u servisu, ovaj proces je trajao tri meseca. Na kraju je dobio svoj kamionet sa praktično novim motorom.

Postojao je samo jedan problem: motor se i dalje gasio tokom vožnje. To nije bilo svakodnevno, ali je bilo frustrirajuće jer njegov dvogodišnji pikap i dalje nije radio kako bi trebalo. Tokom tog perioda, Foli kaže da je redovno vraćao kamion u servis, gde su nastavili da menjaju delove i pokušavaju popravke koje na kraju nisu uspele.

Takođe je bio u kontaktu sa centrom Toyota Canada, a automobilski proizvođač je pokušavao da pronađe rešenje kako da njegov pikap ponovo bude na putu bez problema. Ove diskusije su trajale neko vreme, sve dok u martu ove godine Toyota nije uspela da potpuno zameni motor u Tundri.

Pošto je potpuno novi V6 motor poslat u servis, zamena je obavljena za nekoliko dana, umesto da se motor potpuno rekonstruiše tokom tri meseca. U teoriji, ovo je trebalo da bude konačno rešenje—ali, prema rečima vlasnika, ovaj motor takođe staje. Foli tvrdi da je sada na istom mestu gde je bio kada je celo ovo putovanje počelo, i to nakon potpunog obnavljanja motora, potpune zamene motora i drugih manjih popravki.

Toyota je na kraju poslala spornu Tundru u Vankuver na dalje testiranje, a Foliju je ponuđena cifra od 54 hiljade kanadskih dolara (oko 39 hiljada američkih „zelembaća“) da je otkupi. Međutim, on je tu ponudu odbio, smatrajući da nije dovoljno izdašna. Za razliku od Sjedinjenih Američkih Država, Kanada nema takozvani „lemon law“, prema kojem su proizvođači primorani da otkupe vozila ako se isti kvar desi tri puta pod garancijom. Japanski proizvođač vozila je dao Foliju drugu Tundru za korišćenje dok njegov limeni ljubimac ne bude popravljen (ako se to ikada desi).

Šta da kažemo, nije ni Toyota ono šta je nekada bila i takođe ume vlasnicima da zadaje glavobolje…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare