Ispred holandske obale i dalje gori brod “Frimentl hajvej”, star svega 10 godina i dugačak 200 metara koji je prevozio 2.857 automobila, među kojima je značajni broj vozila proizveden u fabrikama “Mercedes-Benc grupe” i “BMW AG”.
Od 23 člana posade nekoliko ih je povrijeđeno, a jedan mornar je poginuo. Već drugi dan Holandska obalska straža pokušava da zaustavi plamen i spriječi ekološku katastrofu. Brod je nakon utovara u njemačkoj luci Bremerhaven bio na putu prema egipatskom Port Saidu, pa potom prema Singapuru, prenosi Jutarnji list.
Prema informacijama holandske agencije ANP, koja je citirala člana holandske pomorske straže, izgleda da se zapalio jedan od 25 električnih automobila, iako zvanični uzrok požara još nije potvrđen.
S obzirom da je prošle godine svijet svjedočio zastrašujućem požaru na brodu “Atlantik” sa 4.000 “folksvagena”, koji su išli za SAD, otvara se pitanje bezbjednosti transporta električnih vozila brodskim prevozom zbog rizika po posadu, velike brodove, okolinu i vrlo visoke komercijalne štete.
“Atlantik” je gorio duže od nedjelju dana, a teško je procijeniti koliko će dugo gasiti požar na “Frimentl hajveju”.
Osim izgubljenog ljudskog života, najveća potencijalna dugoročna šteta mogla bi da se dogodi u dijelu podmorja pod zaštitom UNESKO Vadensko more, koje je koje je najveći neprekinuti sistem međuplimnih pješčanih i blatnih ravnica na svijetu.
Holandske vlasti nadaju se da zbog trenutnih predviđanja kretanja vjetra, talasa i morskih struja potencijalno curenje goriva neće da ugroziti tamošnja ostrva, nego bi trebalo da se proširi prema sjeveru.
“Mercedes” je potvrdio da se na brodu nalazi 300 njihovih vozila i kažu da su već pokrenuli detaljnu istragu. Potvrda je stigla i iz “BMW”, ali bez specifikacije broja automobila. “Ford”, “Stelantis”, “Reno” i “Nisan” negirali su da je brod u plamenu prevozio njihove automobile, a iz “Tojote” su rekli da nije vjerovatno da su njihova vozila na “Frimentl hajveju”.
Iz “Tesle” nisu komentarisali, što su mnogi ocijenili kao sumnjivu tišinu.