Ideja koja stoji iza ove planirane promene, je da se smanji potrošnja električne energije tokom svakog trkačkog vikenda, kao i troškovi timova.
Prema rečima bivšeg vozača i aktuelnog stručnog komentatora „Skaj Sportsa F1“, Martina Brandla, ova ideja nema smisla i logike, jer izlazak na stazu sa hladnim gumama može dovesti do prilično ozbiljnih nesreća. Kao dokaz ove teze može se iskoristiti početak Svetskog prvenstva u izdržljivosti (WEC), koje je održano u subotu na pisti „SPA“ u Belgiji.
Tokom trke u Ardenima, koja se održavala na relativno niskim temperaturama, dogodilo se nekoliko nesreća, baš zbog hladnih guma. Pri tom su piloti, uglavnom u klasi „Hiperkar“, izgubili kontrolu nad svojim automobilima na hladnom asfaltu, i to ne samo u krivinama, već i na pravcima.
„Za Formulu jedan nema smisla da se zabranjuju grejači“, rekao je Brandl. „Biće više udesa, koji će obesmisliti navodnu uštedu sredstava. Vozači i šefovi timova biće izloženi većem riziku.“
Od vikenda za Veliku nagradu Emilija-Romanje, za dve nedelje, Formula 1 će ukloniti neke od grejača. To će se desiti zahvaljujući novoj gumi za potpuno mokru stazu, koja će biti uvedena za vikend u „Imoli“. Dizajnirao je „Pireli“, tako da joj nije potrebno prethodno grejanje.
Sportklub.