17. Jula 2023.

Bonton u avionu: Stjuardesa objašnjava šta ne treba raditi u avionu

Stjuardesa sa preko dve decenije iskustva je podelila nekoliko pravila o ponašanja u avionu, na koji mnogi često zaboravljaju, ali su veoma važna za udoban let i izbegavanje potencijalno neprijatnih događaja. Od spuštanja naslona, do dece koja nam šutiraju sedište, postoji pristojan način za rešavanje svake situacije.

Bonton u avionu: Stjuardesa objašnjava šta ne treba raditi u avionu
Da li znamo osnovna pravila ponašanja u avionu?

Od kraja pandemije, pa sve do ovogodišnjih letnjih praznika, ljudi nestrpljivo čekaju odlazak na putovanje avionom. Usled velikog uzbuđenja, mnogi mogu lako zaboraviti osnovna pravila ponašanja, pogotovo tokom dugačkih letova. Svako želi da mu bude što udobnije i da let što pre prođe, zbog čega često može doći do zanemarivanja drugih oko sebe.

Ipak, važno je da znamo da nismo jedini koji želimo da nam putovanje prođe bez komplikacija, tako da je dobro podsetiti se sledećih nekoliko pravila ponašanja, prenosi Njujork Tajms:

Oproštajne pozive ne mora svako da čuje

Pre nego što avion uzleti, mnogi vole da pozovu svoje najbliže, kako bi se pozdravili s njima. Međutim, kao i u svakom javnom prevozu, isuviše glasni razgovori mogu ometati druge, pogotovo kada proces ukrcavanja i dalje traje. Najbolje je oproštajne pozive obaviti pre ulaska u avion, kako ne bi drugima odvlačili pažnju. Između ostalog, privatne i potencijalno sentimentalne razgovore ne bi trebalo svako da čuje.

Spuštanje naslona

Svako ima pravo da se zavali u sedištu u opusti, pogotovo ako je u pitanju dugačak let. Ipak, moguće je zavaliti se na “pravilan” način. Ako se sedište spusti isuviše brzo i agresivno, osobi iza nas se može prosuti piće, pokvariti ili ispasti elektronski uređaj ako ga koristi, ili je čak možemo povrediti. Takvi slučajevi dovode do sukoba i različitih potencijalnih neprijatnosti, tako da je najbolje okrenuti se i pitati da li je u redu da spustimo naslon.

U slučaju da dobijemo odričan odgovor, onda je dobro tražiti kompromis. Najvažnije je održati smiren ton i biti svestan svog okruženja.

Sedište u sredini dobija oba naslona za ruke

“Borba” za naslon za ruke može biti još jedan problem vezan za sedište tokom letenja, ali nepisano pravilo je da onaj koji sedi u sredini ima pravo na korišćenje oba. Možda ne zvuči fer, ali dobro je podsetiti se da je sigurno najmanje udobno onome ko je “zgnječen” između dva putnika. Na kraju, kao i za prethodni primer, najbolje je direktno pitati osobu i napraviti dogovor o “poštenom” korišćenju naslona za ruke.

Bez izuvanja

Osim ako ne postoji dobar razlog za skidanje obuće (na primer, žuljanje i bol), nepristojno je izuvati cipele i skidati čarape u avionu. Sigurno je da svako želi da da mu bude komforno, ali potrebno je zapamtiti da, iako možda ne deluje uvek tako (jer smo satima u istom prostoru s određenom grupom ljudi), avion je i dalje javno mesto. Takođe, stjuardese uvek preporučuju obavezno obuvanje cipela prilikom odlaska u kupatilo, jer neki ljudi se toliko “odomaće”, da zaborave da ni jedno javno mesto sigurno nije dovoljno čisto za takav potez.

Slušalice u ušima su znak da je razgovor gotov

U slučaju da nam se više ne ćaska sa drugima, sasvim je u redu staviti slušalice u uši i dati signal da je razgovoru došao kraj, barem na neko vreme. Važno je znati da, iako ćemo možda sedeti pored nekog drugog nekoliko sati, ne moramo nužno da učestvujemo u svakoj diskusiji. Svako ima pravo na svoj mir, bez obzira na situaciju.

Ne treba vaspitavati tuđu decu

Mnogi prevrnu očima kada ugledaju decu u avionu, jer očekuju vrištanje, plakanje, šutiranje sedišta… U slučaju da dođe neke od navedenih situacija, najbolje je direktno i pristojno obratiti se roditeljima i objasniti im šta nam smeta. U većini slučajeva, roditelji se sigurno već osećaju dovoljno neprijatno kada im je dete nemirno u avionu, tako da ne bi trebalo pogoršavati situaciju. Ljubaznost i jasna komunikacija su najvažniji, pogotovo kada su u pitanju mališani koji su uznemireni tokom letenja (pogotovo kada ne umeju da objasne zašto, zbog čega dolazi su uznemireni).

Korišćenje dugmeta za poziv

Ako je očigleno da se stjuardese približavaju sa kolicima sa hranom i pićem, nije potrebno pritiskati dugme za poziv, jer će sigurno stići i do nas. Osim ako nije u pitanju veoma hitan slučaj, nije potrebno pritisnuti dugme više od jednog puta. Na kraju, dodirivanje avionskog osoblja kako bismo im privukli pažnju je zabranjeno i može biti veliki znak nepoštovanja.

RTmagazin.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare