Mercedes-Benz je u prvom kvartalu ove godine prodao manje vozila nego u istom periodu prošle godine. Sa 568.400 prodatih automobila i kombija, to je pad od 6 odsto, objavio je proizvođač automobila u sredu u Štutgartu. Divizija putničkih automobila zabeležila je pad od 8 odsto sa 463.000 prodatih vozila. U slučaju kombija, međutim, ostvareno je povećanje od 7 odsto sa 105.400 vozila.
Pad broja putničkih automobila prvenstveno je posledica promena modela i ograničenja u lancu snabdevanja u Aziji, što je „privremeno značajno umanjilo prodaju u prvom kvartalu“, saopštio je Mercedes-Benz. U Kini je pad (-12 odsto) prvenstveno zbog E-klase sa dugim međuosovinskim rastojanjem, za čiju se prodaju očekuje da će porasti u narednim kvartalima, prema proizvođaču automobila. Sa 168.900 vozila, Mercedes je i dalje prodavao više od trećine automobila na kineskom tržištu, što je jako važno za kompaniju.
Mercedes je takođe zabeležio pad potpuno električnih automobila. Prodaja u ovoj oblasti pala je za 8 odsto na 47.500 jedinica. Otprilike svaki deseti prodat automobil u prvom kvartalu bio je isključivo električni automobil.
BMW je u međuvremenu prodao oko 595.000 automobila u prvom kvartalu, 1,1 odsto više nego pre godinu dana. Kompanija je objavila da su pokretači rasta bila potpuno električna vozila, kao i snažni i luksuzni automobili. Broj prodatih automobila na baterije (BEV) porastao je za skoro 28 procenata na 82.700. Prodaja automobila višeg cenovnog segmenta porasla je za skoro 22 odsto. Sa različitim tipovima pogona, BMW može da odgovori na promenljive potrebe kupaca. Sada je jasno da se ova strategija pokazuje uspešnom, rekao je direktor prodaje Jogen Goler.
U Evropi je potražnja za automobilima iz Minhena porasla za 5,5 odsto na oko 228.000. U SAD je prodaja porasla za 1,2 odsto na oko 91.000 automobila. Na važnom kineskom tržištu, međutim, isporuke su pale za 3,8 odsto na oko 187.000 automobila. Prodaja marke Mini pala je širom sveta za 9,4 odsto na nešto manje od 83.000 vozila. Kompanija je saopštila da su pripreme za puštanje na tržište nove porodice Mini u punom jeku.
BMW cilja na blagi rast isporuka za 2024. godinu. Očekuje se da će potpuno električna vozila i modeli iz višeg premijum segmenta imati dvocifreni rast. Prošle godine BMW je prodao 2,55 miliona automobila, znatno više nego ikada ranije.
AutoRepublika