8. Septembra 2023.

BMW se opekao s brzopletim uvođenjem ponude pretplate na već prodatu opremu

Neutoljiva želja za generisanjem što većeg profita je ovaj put bavarsku firmu BMW koštalo podosta u reputacionom smislu, pa je uprava grupacije shvatila da bi s igračkom zvanom „pretplata“ na već kupljene stavke opreme, trebalo s više pažnje i obazrivije da se koristi.

BMW je krenuo s uvođenjem pretplate na neke popularne opcionale tokom 2020. godine. Međutim, salva sarkastičnih komentara je usledla prošlog leta kada je naširoko raspravljano o besmislenosti ponovnog plaćanja za posedovanje dodatne opreme koja je već uračunata u cenu kupljenog automobila. Konkretno, najviše opaski je došlo nakon uvođenja pretplate za grejanje sedišta.

Pretplatnički odnos je potencijalno uključivao i mnoge softverske opcije – elektronska pomagala vozaču, video rekorder, sintisajzer zvuka motora, ali ono što je najviše iritiralo kupce i ljubitelje BMw-a jeste potreba da se plate za „hardverske“ opcije koje automobil već poseduje u trenutku izlaska iz fabrike: grejači su ugrađeni u sedišta tokom njihove proizvodnje, kontrola klima uređaja takođe ne leti u automobil „preko vazduha” zajedno sa ažuriranjem za navigacioni sistem, tako da je čudno voziti se s njima, ali nemati im pristup, bez ozloglašene pretplate.

Mnogi kupci su smatrali da ih BMW prisiljava da plate dva puta ono što je ranije bilo uključeno u glavni trošak automobila – takva škrtost proizvođača koji postavlja standarde u premijum i luksuznom segmentu nije naišla na razumevanje javnosti, pa je sada BMW-ov program isisavanja novca od kupaca morati da bude prilagođen.

Piter Nota kao član Upravnog odbora BMW-a odgovoran za prodaju i zadovoljstvo kupaca, je u intervjuu za britanski magazin Autocar, rekao da kompanija više neće prodavati hardverske opcije putem pretplate, uključujući grejanje sedišta i sve ono što je ugrađeno u automobil koji izađe iz fabrike, u budućnosti će se moći koristiti odmah, bez ograničenja i bez dodatnih troškova.

Pretplata će, međutim, opstati za softverske funkcije kao što su autonomno parkiranje i takozvani autopilot, koji nisu potrebni svima, a oni kojima su potrebni rado će aktivirati pretplatu na njih preko kompanijske aplikacije Connected Drive.

Savremeni automobili su podrazumevano opremljeni bogatim setom veštačkih komponenti „za vid automobila“, inače neophodnim za rad osnovnih sistema aktivne bezbednosti (ovo je, pre svega, sistem automatskog kočenja u slučaju nužde), a za ostale opcije funkcionalnosti i nije greh tražiti doplatu, kao što to već duže vreme čini američka Tesla. Jedno je kroz preplatu platiti za korišćenje autopilota, a drugo je platiti grejana sedišta, što je nekako nedostojno – posebno za BMW.

Dodajmo da automobilske kompanije uvode pretplatu na opcije ne samo da bi dobile dodatni novac od kupaca, već i da bi uštedeli na proizvodnji: lakše je i jeftinije proizvoditi automobile uz koncept „all inclusive“ (sve uključeno) nego proširiti asortiman komponenti uzimajući u obzir različite pakete opreme, manje ili više bogate.

Globalni nedostatak mikročipova i drugih komponenti izazvan pandemijom virusa zvanog COVID-19, ubrzao je proces smanjenja raznolikosti na nivou proizvodnje automobila: na primer, Mercedes-Benz je prošle godine najavio svoju nameru da radikalno smanji broj ponuđenih opcija, a to je upravo učinio i Citroen o čemu smo pisali pre nekoliko dana.

AutoRepublika.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare