29. Maja 2023.

BMW razvija pogon na zadnji točak za motocikle

One ocrtavaju brojna potencijalna rešenja za izazove povezane sa pogonom i upravljanjem zadnjim točkom motocikla. Dizajni pokrivaju niz tipova motocikala, uključujući električne modele i modele sa SUS motorima, i uključuju različite pogonske sisteme kao što su kaiševi, lanci i osovine.

Sveobuhvatni cilj ovih dizajna je da poboljšaju efekat upravljanja motociklom i rezultiraju poboljšanim odzivom na rukovanje i smanjenim radijusom okretanja.

BMW-ov fokus na upravljanje zadnjim točkom je posebno usmeren na rešavanje ograničenja u upravljanju koja postavljaju konvencionalni motocikli s ispruženim viljuškama, dugačkim međuosovinskim rastojanjem i povučenim upravljačem.

Ovi elementi dizajna obično ometaju manevrisanje i čine motocikle manje okretnim. Uvođenjem upravljanja na zadnjem točku, BMW ima za cilj da postigne čvršće okrete i trenutniju reakciju bez ugrožavanja međuosovinskog rastojanja. Ova inovacija bi mogla u velikoj meri koristiti kruzer segmentu u koji je BMW nedavno ponovo ušao sa svojim modelima R 18.

Patentne prijave takođe ističu dodatne prednosti upravljanja zadnjim točkom, uključujući potencijal za poboljšanu aerodinamiku. Pošto zadnji točak sada može da se okreće, opseg upravljanja prednjeg točka se može smanjiti, otvarajući mogućnosti za inovativne dizajne karoserije. Sposobnost sistema da obezbedi upravljivost kada se prednji točak odvoji od zemlje može biti od koristi za trkačke scenarije.

Iako je upravljanje zadnjim točkom istraženo u automobilskoj industriji, pa čak i pokušano na motociklima u prošlosti, BMW-ove sveobuhvatne patentne prijave pokazuju ozbiljnu posvećenost kompanije ovoj tehnologiji.

Iako može potrajati pre nego što se proizvodni model s ovakvim pogonom pojavi na tržištu, BMW-ovo ulaganje u istraživanje i razvoj u ovoj oblasti sugeriše strateški napor da se stekne konkurentska prednost u budućnosti

Motomagazin.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare