Proizvođači uvek traže načine da svoje agregate učine efikasnijim i čistijim, bez gubitka na performansama. Te tri stvari su takođe vitalne u visokotehnološkom i hiper-konkurentnom svetu Formule 1.
F1 tehnologija je jedna od najvećih pokretačkih snaga u automobilskom inženjerstvu, i baš kao što se MotoGP tehnologija na kraju spušta do naših drumskih motocikala, ideje i principi “najbržeg cirkusa na svetu” takođe pronalaze svoj put na automobile koje obični ljudi mogu da kupe.
BMW razmatra jednu tehnologiju koja se trenutno koristi u F1, kao potencijalni način smanjenja emisija njegovih motora sa unutrašnjim sagorevanjem. U pitanju je predkomora sa svećicom ugrađenom u nju, a ne na krovu komore za sagorevanje – kao što je uobičajeno kod agregata motocikala. Izduvni i ulazni ventili nastavljaju da se montiraju na uobičajeno mesto (unutar komore za sagorevanje), a gorivo u ovom tipu sistema može se ili direktno ubrizgati u pretkomoru, ili u komoru za sagorevanje kao i obično.
Osim toga, motor radi na konvencionalni način – vazduh i gorivo putuju u komoru za sagorevanje, svećica ga pali i ciklus sagorevanja počinje. Ali prednosti sistema se ne svode na to kako motor radi, već više na ono što pretkomora radi kod sagorevanja koje se odvija u komori. Pošto je pretkomora mnogo manja od komore za sagorevanje, front plamena je kontrolisan i skoro koncentrisan, omogućavajući mu da ravnomerno teče u glavnu komoru. Paljenje kod konvencionalnog motora može izazvati veoma turbulentan front plamena, što može dovesti do povećanja čađi i štetnih gasova. Ovaj sistem ipak može imati značajan uticaj na njihovo smanjenje, a njegova jednostavnost je verovatno ono što je izazvalo interesovanje BMW-a.
Takođe je vredno napomenuti da prikazana slika patenta prikazuje dvocilindarski bokser agregat s pomenutim sistemom. Međutim, nema razloga zašto to ne bi postalo uobičajeno među BMW-ovim jedinicama s unutrašnjim sagorevanjem.
Motomagazin.rs