BMW je razvio sistem upozorenja na frontalni sudar koji bi trebalo da se pojavi na serijskom motociklu “u bliskoj budućnosti”. Naša pretpostavka je da će to biti predstojeći R1300GS.
Sistem je dizajniran da spreči vozače da nalete na zadnji deo vozila ispred njih – ako je, na primer, vozač ometen i nije primetio da se saobraćaj ispred usporava. Oslanja se na radarski senzor okrenut napred, baš kao onaj koji BMW već koristi za aktivni tempomat na modelu R1250RT (koji prilagođava brzinu motocikla kako bi održao bezbedno rastojanje u saobraćaju).
Upozorenje na frontalni sudar ima za cilj da ponudi dodatnu sigurnost čak i kada aktivni tempomat nije uključen, prvo upozoravajući vozača i usporavajući ako je potrebno.
Sve dok ste u režimu vožnje sa potpuno aktivnim ABS-om (npr. Road, Rain ili Dinamic, ali ne i Enduro Pro) i vozite se između 30 i 160 km/h, sistem upozorenja će biti aktivan. Radar očitava put ispred vas i nadgleda rastojanje do vozila ispred.
Ako brojevi sugerišu da dolazite do vozila dovoljno brzo da izazovete problem, sistem kreće u akciju tako što prikazuje malu crvenu ikonu automobila kao predupozorenje na instrument tabli. Ali pošto je sistem dizajniran da upozori vozača čija je koncentracija pala, on takođe isporučuje fizički “haptički puls”.
Ovo koristi ABS pumpu da dva puta lagano pulsira kočnice. Cilj nije da se uspori motocikl, već da se stvori osećaj koji će pažnju vozača skrenuti na situaciju na drumu.
Ako to ne uspe, sistem nastavlja sa otvorenijim upozorenjem – velika crvena ikona automobila ispunjava ekran – nakon čega sistem nežno koči.
BMW naglašava da se motocikl nikada neće zaustaviti u slučaju nužde, a usporavanje je ograničeno na prilično blagih 4,4 m/s2 (manje od 0,5G). Namera je samo da se mašina uspori dovoljno da omogući reakciju vozača – na njemu je da izabere između jačeg kočenja ili izbegavanja akcije. To nije sistem za izbegavanje sudara: motofcikl neće sam zaustaviti nesreću. To je još uvek posao onoga za upravljačem.
Da bi se osiguralo da vozači ne budu uznemireni lažnim upozorenjima, sistem menja svoj prag upozorenja koristeći nešto što BMW naziva “procenjivačem pažnje vozača”. Ukratko, ovo prati vaše unose (tj. zna da li se petljate po menijima ili da li aktivno koristite gas i menjač) i koristi ovo kao vodič za to da li obraćate pažnju ili ne.
Ako misli da biste mogli biti ometeni, daće upozorenja ranije nego ako veruje da ste fokusirani na vožnju. BMW kaže da je podešavanje toliko dobro da su se test vozači vratili i rekli da je sistem neispravan jer nikada nije pokazao lažno upozorenje.
BMW dodaje da možete da isključite sistem – koji jedino možete vi ponovo uključiti.
Motomagazin.rs