Posle meseci iščekivanja, BMW je zvanično predstavio svoju najnoviju ponudu za 2024. R12 i R12 nineT. Oba motocikla dele zajednički motor od 1.170 kubika, ali se mogu pohvaliti različitim karakteristikama, pri čemu je R12 nineT dizajniran kao klasični roudster za dinamične vožnje po seoskim putevima, a R12 kao klasičan kruzer za opuštenu vožnju.
BMW Motorrad R nineT, predstavljen 2013. godine, označio je odmak od konvencionalnih roudstera spajanjem klasičnog dizajna motocikla sa modernom tehnologijom i prilagodljivim karakteristikama. Novi R12 nineT nastavlja ovo nasleđe, prihvatajući “duh nineT”, sa ciljem da neprimetno prati uspeh svog prethodnika, istovremeno otelotvorujući arhetipski izgled, bezvremenost i široke mogućnosti prilagođavanja. U međuvremenu, R12 obuhvata ono što BMW opisuje kao “duh lakoće”, sa klasičnim kruzerom za kul i opuštenu vožnju.
Srce modela R12 nineT i R12 je autentičan i robustan bokser motor, koji ima redizajnirani airobox i zadnjim prigušivačem sa dvostrukim protokom. Bokser motor hlađen vazduhom, kapaciteta 1.170 kubika, isporučuje 109 KS na 7.000 o/min na R12 nineT, odnosno 95 KS na 6.500 o/min u R12. Levo postavljeni izduvni sistem dodaje dašak klasičnog sportskog duha i ljubiteljima roudstera i kruzera.
Vrhunac novih modela je jednodelni cevasti čelični ram, iskorak u poređenju s prethodnom serije R nineT. Ovaj novi ram ne samo da smanjuje težinu već i pruža čistiji i klasičniji izgled. Zadnji ram, takođe cevasti i od čelika, pričvršćen je vijcima na glavni.
R12 nineT je opremljen klasičnim okruglim instrumentima za brzinu i broj obrtaja, USB-C portom i 12V utičnicom. Digitalni displej je dostupan kao dodatna oprema. Modeli R12 nude izbor između dizajna roadstera i cruisera, od kojih svaki pruža optimalnu ergonomiju i karakteristične karakteristike.
Najvažnije karakteristike, ukratko:
– Klasičan, puristički dizajn kao roudster i kruzer.
– Snažan dvocilindarski bokser motor hlađen vazduhom/uljem.
– Dizajniran za prilagođavanje.
– R12 nineT sa 109 KS na 7.000 o/min i 115 Nm na 6.500 o/min.
– R12 sa 95 KS na 6.500 o/min i 110 Nm na 6.000 o/min.
– Izduvni sistem sa leve strane sa duplim prigušivačem i konusnim završnim delovima.
– Nova integrisani airbo ispod sedišta.
– Jednodelni cevasti ram.
– Obrnute teleskopske viljuške napred i paralever zakretna ruka sa zadnjim opružnim podupiračem.
– Radijalno postavljene monoblok kočione čeljusti sa 4 klipa, čelični fleksibilni kočni vodovi i plutajući kočioni diskovi od 310 mm.
– BMW Motorrad ABS Pro.
– Standardni režimi vožnje i dinamička kontrola proklizavanja (DTC).
– Klasični okrugli instrumenti, USB-C i 12 V utičnica.
– Dostupne su LED svetlosne jedinice i prilagodljivi Headlight Pro.
– Vožnja bez ključa kao standard.
Motomagazin.rs