“Koncept BMW R20 je mehaničko remek-delo”, kaže Markus Flaš, šef BMW Motorrad-a. “Njegova srž je veliki bokser agregat.”
U pitanju je bokser motor od 2000 kubika koji se hladi vazduhom i uljem. Inženjeri nemačke kompanije su dizajnirali nove poklopce glave cilindara, poklopac kaiša i hladnjak za ulje kako bi se prilagodili 2-u-2 izduvnom sistemu.
Očigledno je da je i hrom-molibden čelični okvir sa dvostrukom petljom nov. Na njega je montirana nova dvostrana Paralever zadnja viljuška. Mnogo je kraća od one na R nineT, a ima odgovarajuće kraće pogonsko vratilo. BMW kaže da se time balansira obrtni moment motora (duža osovina će rezultirati većim obrtnim momentom koji se primenjuje na oba kraja, poput klackalice).
Koncept R20 dalje prikazuje neke interesantne detalje kao što su Ohlins ogibljenje, prednja kočiona čeljust sa 6 klipa i zadnja kočiona čeljust sa 4 klipa.
Koncept R20 je debitovao na Concorso d'Eleganza Villa d'Este. To je značajno jer BMW koncepti koji debituju na ovom događaju završavaju u serijskoj proizvodnji.
Mora se reći da je dvocilindarski bokser motor sa potpisom BMW-a. Postoje dve varijante, jedna sa vazdušno-uljanim hlađenjem koja se koristi u liniji R18, dok je druga verzija s vodenim hlađenjem i znatno više snage, koju koristi linija R 1250/1300.
Motomagazin.rs