BMW je navodno u Ameriku otpremao primerke modela po imenu Mini-Cooper, a koji su bili sastavljeni od delova u koje su uključeni i oni izrađeni od strane kineskih kompanija koje su na udaru sankcija. U pitanju je kontingent od osam hiljada četvorotočkaša koji zadaju glavobolje upravi bavarske grupacije, pogotovu u svetlu činjenice da je na reakciju vlasti pozvao i američki kongres.
Prema izveštaju američkog Senata, nemački proizvođač premijum automobila, grupa BMW je u Sjedinjene Države Amerike uvezla najmanje 8 hiljada komada Minija Coopera koji sadrže elektronske komponente od sankcionisanog kineskog dobavljača. Ove komponente su zabranjene od uvođenja zakona iz 2021. godine, navodi se u izveštaju. BMW je nastavio da uvozi proizvode sa zabranjenim delovima najmanje do aprila. Grupa BMW je u elektronskom pismu saopštila da je „preduzela korake da zaustavi uvoz inkriminisanih proizvoda“. Preduzeće će zameniti dotične delove
Britanska automobilska kompanija Jaguar Land Rover takođe je uvozila automobilske delove tako sumnjivog porekla. Najveći nemački proizvođač automobila, Volkswagen, takođe je napravio takva vozila za američko tržište, navodi se u izveštaju.
Vlade država sa zapada pretpostavljaju da se pripadnici ujgurske manjine u kineskom regionu Sinđang koriste za prinudni rad u sklopu proizvodnje nekih od pomenutih proizvoda. Kina, s druge strane odbacuje optužbe. Kongres SAD-a je usvojio takozvani Ujgurski zakon o sprečavanju prisilnog rada (UFLPA) 2021. godine, sve kako bi sprečio uvoz robe iz regiona. Zakon zabranjuje uvoz sve robe iz Sinđijanga osim ako kompanije ne mogu da pruže verodostojne dokaze da prinudni rad nije bio praktikovan. Sada se na listi zabranjenih proizvođača nalazi više od osamdeset kineskih kompanija.
Izveštaj američkog Kongresa poziva na dalje mere jer samoregulacija proizvođača automobila nije dovoljna. Predsednik finansijskog komiteta Senata Ron Vajden pozvao je američke carinske vlasti da preduzmu odlučne mere protiv kompanija „koje promovišu flagrantnu upotrebu prinudnog rada u Kini“.
Složenost procesa pokazuje činjenica da je kalifornijski dobavljač automobila Bourns Inc. kupio komponente od Sichuan Jingweida Technology Group (JWD). Ova kineska kompanija je u decembru stavljena na listu osumnjičenih, poštujući odredbe zakona po imenu UFLPA. Bourns Inc je isporučio delove koje je izradio JWD i to kompaniji Lear Corp LEA.N, koja je zauzvrat direktni dobavljač BMW-a i Jaguar Land Rovera. Lear je 11. januara poslao pisma BMW-u, Jaguar Land Roveru, Volvou i Volkswagenu, obaveštavajući ih o zabranjenim komponentama, navodi se u izveštaju.
Međutim, BMW je očigledno zaustavio uvoz tek nakon što je komitet više puta molio, kako Lear i tako i njegove kupce iz kategorije OEM-a, uključujući tu i BMW, za pojašnjenja u vezi odnosa sa JWD-om. Volkswagen je još u februaru potvrdio da je nekoliko hiljada vozila s amblemima Porschea, Bentlija i Audija blokirano u američkim lukama, jer je kineski dobavljač prekršio zakone protiv prinudnog rada.
BMW i VW nisu odgovorile na upit novinske agencije AFP, vezan za pojašnjenje situacije.
AutoRepublika