Početkom 2023. godine, EU je izglasala stroge propise o emisiji gasova, koji su zapravo zabranili prodaju novih vozila sa SUS motorima.
U to vreme, razvoj električnih vozila je bio u zamahu i trendovi su ukazivali na povećanje tražnje, ali vremena su se promenila i BMW je sada među predvodnicima ekipe koja poziva na ukidanje zabrane.
Generalni direktor BMW-a Oliver Cipse rekao je to nedavno na Salonu automobila u Parizu, i kako prenosi Rojters, dodao da je zabrinut za održivost proizvođača ako zabrana ostane na snazi.
On je istakao poziciju Kine kao glavnog dobavljača baterija, što bi zahtevalo značajnu saradnju u vreme kada odnosi između kineske vlade i zapadnih zemalja nisu baš na visokom nivou, a takođe je govorio i o pesimizmu širom Evrope u vezi sa električnim vozilima.
Prodaja električnih vozila je, naime, u velikoj meri opala među većinom brendova nakon početnog zamaha početkom 2020-ih.
“Plan za 100% električna vozila do 2035. godine takođe bi omogućila evropskim proizvođačima manje oslanjanja na Kinu za baterije. Da bi se održao uspešan kurs, od suštinske je važnosti da pratimo strogo ‘tehnološko agnostički’ put unutar okvira politike”, istakao je Cipse.
B92.