Na novoj mehaničkoj platformi.
Platforma Neue Klasse je simbol prelaska BMW-a na električnu i digitalnu mobilnost. Namenska električna arhitektura dolazi na sistemu od 800 volti i označava prekid veze sa benzinskim i dizel motorima, odnosno kombinovanim mehaničkim platformama, na kojima se uglavnom baziraju današnji BMW automobili na struju.
Što se tiče baterija, BMW će na novoj platformi koristiti cilindrične ćelije, koje imaju prednosti u pakovanju, manju ukupnu visinu i veću gustinu energije. Pored toga, novi sistem je lakši, kompaktniji i više od 40 odsto isplativiji od verzije električnog pogona koja se danas koristi. Predviđa se da će potrošnja energije biti i do 25 odsto manja od današnje verzije.
Neue Klasse predstavlja najveću investiciju u istoriji BMW-a, dok je električna arhitektura dizajnirana da pokrije čitav portfolio proizvođača automobila.
Kakav je plan sa novim modelima? SUV iX3 trebalo bi da bude predstavljen krajem 2025. godine, a produžena verzija iX3 proizvodiće se u Kini.
BMW će 2026. godine započeti proizvodnju limuzine u klasi modela Serije 3 u svojoj fabrici u Minhenu, a kasnije će početi proizvodnja u Meksiku i Kini.
Kupe-krosover pod nazivom iX4 takođe se očekuje 2026. godine, a karavan varijanta bi trebalo da bude predstavljena 2027. godine. Šesti model je kompaktni SUV, koji bi trebalo da zameni iX1.
Sa dolaskom Neue Klasse, BMW bi trebalo da uvede i novu nomenklaturu kako bi izbegao zbunjivanje kupaca tokom prelaska u “električno doba”. Električna limuzina Serije 3 bi bila označena kao i320 ili i330, u zavisnosti od specifikacije, dok bi automobili Serije 3 sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem bili označeni kao 320 i 330, izbacujući dodatak “i” za benzinske verzije i “d” za dizelaše, piše Automobilwoche.