Dok se Mercedes kod novog AMG C 63 S oslanja na elektrifikovani četvorocilindarski motor, a sledeći Audi RS 4 prelazi na plug-in hibrid tehnologiju, BMW kod svog M3 i dalje ostaje veran čistom šestocilindarskom motoru sa unutrašnjim sagorevanjem – barem još nekoliko godina. Od kraja 2022. ovaj legendarni model prvi put u istoriji dolazi i u karavan verziji.
BMW M3 Touring je u centru pažnje i – sudeći po sigurnoj prognozi – postaje omiljena igračka tjunera. Jedan od prvih tjuniranih primeraka dolazi iz Ahena, od legendarnog BMW tjunera. radionice AC Schnitzer.
Kao kod limuzine M3 i modela M4, tjuner povećava snagu 3,0 litarskog biturbo motora u dve faze. Optimizacijom softvera, serijskih 510 KS podiže se na 590 KS. Obrtni moment raste sa 650 Nm na 750 Nm. Druga faza dorade uključuje auspuh sa četiri izduvne cevi od karbona i optimizovan protok izduvnih gasova, što omogućava snagu od 610 KS.
Pored toga, AC Schnitzer vidi dodatni potencijal u aerodinamici najpraktičnijeg M3 modela. Kod aerodinamičkog pritiska ima prostora za unapređenje. S obzirom na to, njihova filozofija je da funkcija ima prioritet u odnosu na izgled – iako, moramo priznati, ni dizajn nije zanemaren. Novi prednji spojler povećava silu pritiska za 40 kg, dok veći krovni spojler pozadi dodaje još 20 kg pritiska.
Takođe, prednja maska dobija ukrasne dodatke, crne elemente na usisnicima vazduha na haubi, deflektore prednjih blatobrana i karbonski nastavak zadnjeg difuzora.
Promene na ogibljenju su posebno zanimljive. AC Schnitzer zatvara neobično veliki razmak u lukovima točkova između prednje i zadnje osovine pomoću opruga za spuštanje, ali samo za prednju osovinu. Automobil je tako spušten za 20 do 25 mm napred, dok zadnje opruge ostaju serijske.
Alternativno, dostupno je podesivo sportsko oslanjanje, koji omogućava individualno podešavanje kompresije i povrata amortizera, čime se visina automobila može dodatno prilagoditi željama vozača.
Kovane felne dimenzija 10×20 inča su lakše od serijskih, a tjuner obećava poboljšanu upravljivost zahvaljujući kombinovanoj veličini pneumatika. Napred se koriste gume dimenzija 285/30 R20, dok su pozadi pneumatici 295/30 R20.
Magazin.novosti.rs