BMW je pre nekoliko dana predstavio novu Seriju 5, čiji su dizajn neki hvalili, dok se drugima nije previše dopao. Uglavnom, to je slučaj sa BMW-ima u poslednje vreme, ali i sa većinom vozila drugih proizvođača.
Teško je svima ugoditi, a put do funkcionalnosti dizajna vodi u nekim neočekivanim ili očekivanim pravcima. Šef dizajna BMW-a Adrian van Hojdonk rekao je u intervjuu za Top Gear da je veštačka inteligencija već korišćena u različitim dizajnerskim zadacima, prenosi Revijahak.
“Eksperimentišemo sa veštačkom inteligencijom u dizajnu. Na primer, u dizajnu točka. Možete podesiti nekoliko parametara — želite točak sa pet krakova, određenom masom i veličinom od, recimo, 20 inča — i tada računar počinje da generiše ideje za vas. Lepo je konsultovati veštačku inteligenciju, ali ljudska inteligencija treba da bude poslednja”, odnosno van Hojdonk tvrdi da jeste.
“Čovek ipak mora da bude umetnički direktor. Treba izabrati. I dalje morate da vodite proces – računar može da kombinuje različite parametre u smisleni predlog mnogo brže od čoveka.”
Možete li se osloniti na AI za kompletan dizajn automobila? Ne baš, jer veštačka inteligencija samo sintetiše ono što već postoji na internetu, pa bi takvi automobili već bili viđeni, odnosno kompilacija već poznatih modela. Kao neko metalno-plastično Frankenštajnovo čudovište.
Sada, ako bismo bili cinični, možemo reći da većina današnjih novih automobila ionako izgleda kao forma koju smo ranije videli.
B92.