Novi Centar za reciklažu baterijskih ćelija (Cell Recycling Competence Center – CRCC) kompanije BMW u Salhingu, u Donjoj Bavarskoj, započeo je sa radom. Time je, kako navodi proizvođač u aktuelnom saopštenju, napravljen veliki korak napred u realizaciji inovativnog koncepta direktnog recikliranja, zajedničkog projekta BMW grupe i kompanije Encory.
Kod direktnog recikliranja, ostaci iz proizvodnje baterijskih ćelija, pa čak i kompletne baterijske ćelije, mogu se mehanički rastaviti. Sirovine se pritom ne vraćaju u potpunosti u svoje izvorno stanje, već se „direktno“ ponovo uvode u ciklus proizvodnje ćelija. Na taj način izbegava se dosadašnji, energetski intenzivan hemijski ili termički proces obrade. Ovu metodu razvili su stručnjaci BMW grupe.
U novom centru CRCC direktno recikliranje se uspostavlja i primenjuje u većem obimu i u fazama, tako da bi, nakon potpunog puštanja u rad, godišnje moglo da se reciklira baterijsko-ćelijski materijal u količinama od nekoliko desetina tona, saopštava BMW. Tako dobijene sirovine ubuduće će se direktno koristiti u pilot-proizvodnji baterijskih ćelija u internom Centru za proizvodnju baterijskih ćelija (Cell Manufacturing Competence Center – CMCC) u Parsdorfu.
„Sa našim direktnim recikliranjem predvodnici smo u industriji“, izjavio je Markus Falbemer, direktor proizvodnje baterija u BMW AG. „Ova tehnologija ima veliki potencijal da dodatno optimizuje proizvodnju baterijskih ćelija“. Kao jedan od mogućih narednih koraka navodi se i osposobljavanje proizvođača ćelija za primenu direktnog recikliranja po prvi put u serijskoj proizvodnji.
Za novi centar koristi se postojeća hala u Salhingu (okrug Štraubing-Bogen), u Donjoj Bavarskoj. Pored proizvodnog i skladišnog prostora od oko 2.100 kvadratnih metara, objekat raspolaže sa približno 350 kvadratnih metara kancelarijskog i prostora za odmor, kao i fotonaponskim panelima na krovu. Dok Encory gradi i upravlja ovim kompetencijskim centrom, intelektualna svojina procesa reciklaže u potpunosti pripada BMW grupi. Encory, kao zajedničko preduzeće BMW grupe i Interzero grupe, razvija i sprovodi logistička i konsultantska rešenja, između ostalog u oblastima povrata, reciklaže i obnove automobilskih komponenti. Obe kompanije imaju po 50 odsto vlasničkog udela u ovom preduzeću. U novom kompetencijskom centru biće zaposleno oko 20 ljudi.
BMW grupa objedinuje svoje znanje o baterijskim ćelijama u kompetencijskim centrima u Minhenu, Parsdorfu i Salhingu. U Centru za baterijske ćelije (Battery Cell Competence Center – BCCC) u severnom Minhenu, uz pomoć savremenih laboratorija i istraživačkih postrojenja, razvijaju se baterijske ćelije za buduće generacije visokonaponskih baterija, koje se potom proizvode u ograničenim količinama.
Najbolja baterijska ćelija iz centra BCCC zatim se u Centru (CMCC) u Parsdorfu, na pilot-liniji, skalira ka serijskoj proizvodnji.
Reciklaža viškova iz pilot-proizvodnje u Parsdorfu sprovodi se u novom Centru (CRCC) u Salhingu. Sirovine dobijene u ovom procesu potom se ponovo koriste u proizvodnji ćelija. Na taj način put između svih centara ostaje kratak, a vredne sirovine se ne gube. CRCC tako, nakon BCCC i CMCC, predstavlja još jedan korak u strategiji BMW grupe za baterijske ćelije ka potpunoj cirkularnoj ekonomiji.
Cirkularna ekonomija je jedno od ključnih pitanja za BMW grupu kada je reč o resursno efikasnijoj proizvodnji automobila. Ovaj pristup zasniva se na tome da se materijali što je moguće duže zadrže u zatvorenom krugu, kako bi se resursi dugoročno i uz očuvanje vrednosti koristili. BMW grupa se pritom vodi principima Re:Think, Re:Duce, Re:Use i Re:Cycle.
Od dizajna vozila, preko proizvodnje, pa sve do reciklaže i ponovne upotrebe, cilj je da vozila na kraju svog životnog veka ponovo postanu izvor sirovina. BMW grupa preduzima različite korake kako bi povećala udeo recikliranih materijala, na primer, vraćanjem odabranih proizvodnih ostataka dobavljačima ili prerađivačima materijala, čime se omogućava njihovo ponovno dobijanje i uključivanje u nove proizvodne procese. Već danas se reciklirani i ponovo upotrebljeni materijali ugrađuju u vozila BMW grupe. Cirkularna ekonomija zahteva holistički pristup, od dizajna proizvoda do reciklaže vozila.
AutoRepublika