Izvršni direktor njemačkog proizvođača luksuznih automobila, kompanije BMW, Oliver Cipse je razgovarao s novinarima koji su dio tima redakcije magazina po imenu Focus i tom prilikom je naveo da društvo kojim rukovodi ima namjeru da tokom naredne godine isporuči više od petsto hiljada električnih vozila, što bi bilo po prvi put u istoriji društva.
Visoko pozicioniran rukovodilac BMW-a je najavio snažan rast realizacije u segmentu elektromobilnosti, ali uprkos tome iznosi mišljenje da je Evropska unija načinila ozbiljan faul s donošenjem odluke o zabrani benzinskih i dizel vozila počev od 2035. godine.
“Ako ostvarimo zamisli, to će ponovo reflektovati dvocifreni rast plasmana,” pojašnjava Cipse u razgovoru koji spomenusmo maločas. Minhenski proizvođač je u prvih devet meseci ove godine isporučio oko 247 hiljada čisto električnih vozila širom sveta.
Cipse obrazlaže svoj stav na temu zabrane proizvodnje i prodaje vozila pokretanih motorima SUS, na način što kaže da će to u početku dovesti do većeg obima zagađenja ugljen-dioksidom: “Ako zabranimo nove, efikasnije mašine, ljudi će nastaviti duže da koriste svoja stara i manje efikasna, više zagađujuća vozila,” tvrdi Cipse. “Ako sva jaja stavim u jednu korpu, pre svega misleći u tehnološkom smislu, cene će na tržištu srazmerno porasti. To deluje kao teži put i onaj koji nije u liniju s bilo čijim interesom.”
Osim toga, električna energija iz uglja i gasa nije dobijena na održiv način. Niko ne zna „da li i kada tačno možemo da obezbedimo snabdevanje obnovljivom energijom“, rekao je Cipse. „Situacija postaje kritična kada egzistiraju zabrane, ali ne postoje dugoročno održiva alternativna rešenja. U svakom slučaju, milioni motora sa unutrašnjim sagorevanjem će i dalje biti na putu 2035. godine. Da bi radili na ekološki čisto gorivo, neophodna je otvorenost za tehnologiju.