Ukoliko ste odrasli tokom sedamdesetih godina prošlog veka i ako želeli ultimativni američki terenac, šanse su velike da biste izabrali model Chevrolet K5 Blazer. Za razliku od nekih konkurentskih terenaca, kao što su Ford Bronco, Jeep CJ ili International Scout, K5 Blazer je od prvog dana delio šasiju za pikap kamionetom C/K-om i samim tim je bio značajno veći, prostraniji i moćniji bez da se izgube terenske mogućnosti.
Rivalima će biti potrebno više od decenije da bi mogli da isprate takvu strategiju, pa iako je Bronco danas popularniji i vredniji kao klasik, K5 Blazer je taj koji je civilizovaniji.
Ali onda se Chevrolet dosetio da bi mogao da unovči slavu takvog imena. Primera radi, u periodu od 1983. do 2012. godine se mogao kupiti i značajno manji S-10 Blazer, a početkom ovog veka i SUV TrailBlazer. Javnost nije bila oduševljena da ih vidi, ali to će se pokazati kao „mačji kašalj“ prema onome šta će tek da usledi.
Naime, Chevrolet je 2019. godine oživeo ime Blazer na dosadnom porodičnom krosoveru i publika se našla ogorčenom. Posebno zato što je i Ford u isto vreme oživeo Bronco s retro stilom i zavidnim terenskim mogućnostima, pa videti značku „Blazer“ na još jednom bezličnom krosoveru je nešto što je mnoge pogodilo direktno u srce.
Trenutno se održava Sajam tjunerskih proizvoda pod imenom SEMA u Las Vehasu i jedan tim je spremio model koji bi svaki ljubitelj originalnog Blazera mogao poželeti. Kao što smo spomenuli, original je bio zasnovan na kamionetu C/K-u, a kako taj model više nije u ponudi, tako je za bazu izabrana najkraća konfiguracija modela po imenu Silverado.
Pričamo u verziji s dvoje vrata i najkraćim dostupnim sandukom, a čak i onda je skraćeno međuosovinsko rastojanje da bi se dobio onaj izgled SUV-a. Zatim su proširena i krila (blatobrani), a doživljaj je dopunjen krovom zadnjeg dela vozila koji se sa lakoćom skida. I ovaj deo je preuzet sa prethodnika sa istom značkom.
Firma pod imenom Flat Out Autos iz američke savezne države Arkanzas, koja se inače postarala za ovo delo, kaže da je proces trajao mesecima i da je najteži posao bio onaj u pogledu toga kako ugraditi glomazne 37-inčne točkove na vozilo sa slika.
Pokreće ga 5,3-litarski benzinac sa osam cilindara i 355 „konja“, a snaga se prenosi na sva četiri točka preko desetostepenog automatskog menjača. Vozilo je pretrpelo velike izmene i na račun ogibljenja, pa tako tvorci kažu da može da stane na crtu Wrangleru i Broncou na bilo kojoj lokaciji i na svakoj podlozi.
Flat Out Autos zarađuje za život tako što pravi modele koji kombinuju klasičnu školjku i modernu mehaniku i šasiju, a omiljeni izbor im je Blazerov blizanac GMC Jimmy. Ako se ovo delo pokaže dovoljno popularnim i dobiju dovoljan broj narudžbi, ne odbacuju mogućnost da ponude limitiranu seriju.
Šta da kažemo osim, „ako Chevrolet neće da nam osmisli Balzer koji bismo svi voleli da vidimo, uvek ima neki samostalni tjuner koji to hoće“…
AutoRepublika