Električni modeli mijenjaju pravila igre.
Navijati za autsajdera u trci ubrzanja na pravcu između unapređene Kije EV6 GT i vatrenog Ferrarija Purosangue ispostavlja se kao dobitna kombinacija.
Ova dva vozila možda na prvi pogled liče, ali jedno je električno, dok drugo koristi monstruozni atmosferski V12 motor – a Ferrari uz to košta višestruko više.

Britanski portal Carwow suprotstavio ih je u trci ubrzanja i pokazao da danas više novca ne znači nužno i više performansi.
Kia EV6 GT ima unapređeni pogonski sistem sa dva motora koji sada razvija 650 KS (uz privremeni overboost) i 770 Nm obrtnog momenta. To joj omogućava ubrzanje od 0 do 96 km/h (60 milja na sat) za 3,5 sekundi uz korišćenje launch control sistema.
Međutim, nezavisna testiranja pokazala su da je u realnim uslovima još nekoliko desetinki brža, što objašnjava kako uspeva da pobedi Ferrarijev Purosangue sa 725 KS i 716 Nm, čije deklarisano vreme ubrzanja do 60 milja na sat iznosi 3,3 sekunde.
Tokom svih trka prikazanih u videu, Kia ne samo da bolje startuje od Ferrarija, već i konstantno povećava svoju prednost tokom vožnje.
Ferrari tvrdi da Purosangue ima masu od 2.033 kg, ali prema merenjima Car and Drivera, realna težina je bliža 2.200 kg.
To je gotovo identično masi korejskog električnog modela, koji prema zvaničnim podacima meri 2.215 kg.

Dakle, EV6 GT ima nepovoljniji odnos snage i mase, ali i 50-ak Nm više obrtnog momenta od Ferrarija.
Ipak, bez problema ostavlja Purosangue iza sebe — trku za trkom. Jedini put kada Ferrari izlazi kao pobednik jeste kada voditelj Mat Votson prebaci automobil u režim vožnje koji simulira isporuku snage kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i lažno menjanje “brzina”.
To se desilo samo u jednoj trci i nije realna slika punih mogućnosti modela Kia EV6 GT.

Ferrari Purosangue košta preko 395.000 dolara bez dodatne opreme, dok početna cena Kije EV6 GT iznosi 65.275 dolara.
To znači da je italijanski “propeti konj” gotovo šest puta skuplji, a iako nudi prepoznatljiv dizajn, luksuznu unutrašnjost i ekskluzivne dodatke, teško je opravdati toliku razliku — iako su kupci Ferrarija svesni da plaćaju i za sam brend i njegov imidž, piše InsideEVs.
Činjenica da jedna Kia može ostaviti Ferrari iza sebe u trci ubrzanja mnogo govori o današnjim automobilima visokih performansi i o tome koliko se sve promenilo u poslednjih deset godina.
B92.