Zvuči nestvarno, zar ne? Ipak, ko redovno prati naše sadržaje, vjerovatno će se sjetiti kako smo svojevremeno pisali da se u Iranu i dalje sklapa Peugeotov sedan iz osamdesetih godina prošlog vijeka. E, baš ta limuzina je sišla s proivzvodnih traka pre dva meseca, s namerom uprave proizvođača, kompanije Iran Khodro (IKCO) da obustava bude trajna. Međutim, pritisak tražnje je ogroman i sada je doneta odluka o obnovi montaže tog vozila.
Azijski konstruktor je pristupio produženju homologacije, naručio potrebne komponente i delove i najavio oživljavanje proizvodnih hala za najranije tri meseca. Ovakav epilog je obrazložen jednostavnom činjenicom koju su obelodanili iranski distributeri. Naime, kupci su odlučno zahtevali da se u ponudu vrati vozilo koje bi bilo pristupačno, jednostavno, i shodno tome lako za nabavku i održavanje.
Naravno, „novi-stari“ Peugeot u režiji iranske kompanije IKCO je blago osavremenjen i nije u potpunosti replika modela Peugeota koji je s indeksom 405 debitovao 1987. godine. Odluka o povlačenju iz ponude je doneta nakon što su tvorci shvatili da je nerentabilno u vozilo ugraditi sisteme koji su postali deo obavezne serijske opreme. Naime, na iranskom tržištu, od 2024. je bilo potrebno obezbediti da deo serijske opreme svakog novog automobila budu sistemi za elektronsku kontrolu stabilnosti, kontrolu pritiska u gumama, kao i dnevna svetla.
Ponovna proizvodnja je omogućena time što su kupci prihvatili da plaćaju veće sume za popularni sedan, pa je tako o tome izveštaj sačinila i banka Khodro Bank, koja je sedan opisala kao „jeftin, lošeg kvaliteta, ali i popularan“. Novinari tvrde da je homologacija odrađena na temelju specijalnih dozvola, ali pojedinosti koje bi dodatno rasvetlile priču nisu obnarodovane.
Za kraj da dodamo da se ispod haube iranske limuzine nalazi stari atmosferski motor s 97 konjskih snaga i 146 Nm najvišeg obrtnog momenta, što je izvučeno iz benzinskog agregata zapremine 1,8 litara. Pogonska sila se prenosi na prednju osovinu preko petostepenog manuelnog menjača. Peugeotov veteran je sposoban da dostigne 100 km/h iz mesta za 12 sekundi, a prosečna potrošnja goriva je 7 litara na stotinu kilometara. Model se proizvodi u Islamskoj Republici od 2000. godine.
Izvor: AutoRepublika