Nedavno se objavio test Suzuki Vitare koja je blagi hibrid, a u komentarima se povela polemika da li automobil može da se vozi ako se baterija pokvari. Pitali smo direktno Suzuki.
Kratak i jasan odgovor gasi: da, automobil koji je blagi hibrid (“Mild Hybrid”) može da se vozi i ukoliko slučajno dođe do kvara baterije.
U ovom slučaju, elektromotor pomaže benzinskom pri paljenju, ubrzanju i još ponegdje. Drugačije rečeno, kod blagih hibrida električni motori su dopunski, ali nisu neophodni za osnovni rad benzinskih, što potvrđuju i stručnjaci.
“Vozilo može da se vozi uz neprestano obavještenje da je potrebna popravka hibridnog sistema”, objasnio je za Marko Đurašević iz Suzuki servisa.
Kod Vitare konkretno, nalazi se 12V litijum-jonska baterija i integrisani starter-generator (ISG) – za sada, nije bilo nijedne pritužbe na njen rad, kažu iz Suzukija. Takođe, ukoliko se i pokvari, cijena zamjene nije prevelika – košta oko 2.000 evra.
Nezgodne situacije se, naravno, događaju. Međutim, ukoliko se eventualno i dogodi da baterija ne radi, Đurašević objašnjava da je razlika u vožnji skoro neprimjetna. “Vozači mogu da primjete blago povećanje potrošnje”, navodi on.
Ovoga puta u pitanju je bio Suzuki Vitara, ali Đuraševićevi odgovori se, u suštini, mogu primjeniti i na druge automobile sa sistemom blagog hibrida. U slučaju da dođe do kvara baterije, nećete primjetiti nikakve velike poteškoće u vožnji i bezbjednost vam nije ugrožena.
Naravno, popravite kvar što je prije moguće, ali poenta je da ako se desi, ne morate odmah da razmišljate o cijenama starog gvožđa, prenosi “b92“.
Nezavisne.com