Kompaktni krosover Geely Coolray je na kineskom tržištu od 2018. godine (međutim, tamo se prodaje pod imenom Binyue). SUV, zasnovan na platformi BMA (B-segment Modular Architecture), stigao je u Rusku Federaciju 2020.godine.
Danas je jedan od najpopularnijih modela u Ruskoj Federaciji: na primer, prema rezultatima prodaje iz maja meseca, ovaj SUV je na trećoj poziciji, bolji od njega su samo Lada Granta i Haval Jolion (prema Avtostatu).
Proizvodnja ovog modela je uspostavljena u pogonima beloruske fabrike BelGee, ovde se proizvode i krosoveri Geely Atlas Pro i Tugella, koji su prisutni i na ruskom tržištu. Kako je za CTVBY rekao generalni direktor fabrike Genadij Sviderski, BelGee će proizvoditi prvi putnički automobil pod sopstvenim brendom – BelGee.
U stvari, govori se o proširenju licence za proizvodnju kineskih krosovera. Prema rečima Genadija Sviderskog, odbacivanje kineskog brenda će omogućiti da se produbi nivo lokalizacije proizvodnje bez koordinacije sa Geelyjem. On je objasnio da će pored lokalnog zavarivanja, farbanja i montaže, proizvođač moći da koristi i lokalizovane komponente.
Tokom sastanka Belorusa i Kineza, Sergej Hudoeško, zamenik direktora SZAO BelGee, rekao je da će od druge polovine ove godine fabrika proizvoditi „automobil koji su svi voleli, a koji se nekada zvao Coolray“, i dobiće novo ime – BelGee X50 .
Inače, naziv za novinu verovatno nije uzet sa plafona. Činjenica je da je krosover Proton X50 sada u prodaji u Maleziji: ovaj model je malo izmenjen Coolray. Sam brend Proton je malezijski, akcije su u vlasništvu kineskog holdinga Geely. Ovde se pod nazivima Proton X70 i Proton X90 prodaju i Geely Boyue (u Ruskoj Federaciji to je Atlas Pro) i Geely HaoYue (izvozni naziv je Okavango, ali nije zastupljen na ruskom tržištu).
Još nije poznato da li će beloruski krosover BelGee X50 dobiti bilo kakve razlike u odnosu na originalni Geely Coolray, osim, očigledno, logotipa (i obećanih lokalizovanih komponenti).
Što se tiče komšijskog, ruskog tržišta, trenutno dostupan krosover Geely Coolray predstavljen je samo sa jednim motorom, reč je o 1,5-litarskom turbo motoru snage 150 KS, koji dolazi sa sedmostepenim robotizovanim menjačem sa dve vlažne spojnice. Pogon je samo na prednje točkove. Prema zvaničnom sajtu brenda, preporučena maloprodajna cena osnovne verzije je 2.299.990 rubalja (23.486,60 evra, kako nam prevede Google), a kupovina top verzije koštaće 2.709.990 rubalja (27.371,41 evra).
AutoRepublika