6. Septembra 2023.

Bivši šef PlayStationa: Google, Amazon i Netflix su opasnost za industriju igara

Bivši šef PlayStationa Šon Lejden poručio je da je industrija video igara pred ozbiljnim problemima, a neke od njih predstavljaju velike kompanije kao što su Amazon, Google i Netflix.

Lejden već neko vreme prognozira loše stvari za industriju video igara. Pre dve godine je upozoravao da gejming industrija ide u propast zbog toga što velike firme kupuju manje studije i popularne franšize. Sad je tome na nedavnom panelu u Sijetlu dodao pretnju, kako kaže, neendemskih kompanija u svetu igara.

“Mislim da je rast troškova u gejmingu egzistencijalna pretnja svima nama. I ulazak neendemskih kompanija u sektor, isto tako poznatih kao varvara na vratima. Trenutno imamo velike igrače koji vide milijarde dolara u gejmingu i žele deo tog kolača. Tako imamo Google, Netflix, Apple i Amazon koji traže načine kako da poremete industriju”.

Lejden kaže da su se veliki poremećaji dogodili u filmskoj i muzičkoj industriji upravo zbog tih firmi i nada se da s industrijom video igara neće biti tako.

“Nadam se da će gejming biti prva industrija u kojoj ćemo stvari poremetiti sami. Da nam neće trebati Google ili Amazon da kompletno promene situaciju. Trebalo bi da budemo dovoljno pametni da vidimo dolazak tih promena i pripremimo se za njih”, poručio je Laejden.

Google, Amazon i Netflix već su ušli u svet igara, ali za sada sa slabašnim rezultatima. Google je pompezno lansirao svoju striming uslugu za igranje zvanu Stadia, pa od nje odustao dve godine kasnije. Amazon je uložio ogroman novac u razvoj igara, ali do sada su imali tek jednu uspešnu (New World za PC). Netflix svojim pretplatnicima nudi i katalog igara, ali te igre konzumira manje od 1% svih pretplatnika Netflixa.

Lejden navodi da za industriju video igara nije nova pojava da neko spolja misli da može da ostvari laku zaradu kroz igre. Pre dvadesetak godina brojni filmski studiji su nastojali da iskoriste video igre za promociju pa je praktično svaki veći holivudski film imao svoju prateću video igru.

“Svi su oni mislili: imamo IP, video igre zarađuju novac, idemo da pravimo igre. Koliko teško može biti? I onda su propali. Dvadeset godina kasnije imamo velike tehnološke kompanije s infrastrukturom za cloud i oni žele da prave video igre. Koliko teško to može biti?”, izjavio je Lejden.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare