Bivši norveški ministar saobraćaja Ketil Solvik-Olsen upozorio je na potencijalne bezbednosne rizike koje predstavljaju kineski automobili, naglašavajući da oni možda služe i za prikupljanje podataka.
Kineski automobili postaju sve prisutniji na tržištu, a odlikuju se visokom tehnologijom, kamerama i naprednim senzorima. Solvik-Olsen je u izjavi za portal Motor.no rekao da je „veoma skeptičan“ zbog brojnih dilema koje kineski automobili otvaraju.
On je istakao da Kina prolazi kroz snažan privredni rast i globalnu ekspanziju, a da ga posebno brinu pitanja bezbednosti, tehnologije i prikupljanja podataka o vozilima koja se kreću norveškim putevima.
„Moje polazište je da se ponovo nalazimo u hladnoratovskom periodu. Kina je sada protivnik. To je borba za dominaciju, kako ekonomsku, tako i tehnološku, u eri u kojoj se stvari koje su nekada zahtevale složene i zahtevne operacije sada mogu obaviti uz nekoliko pritisaka na taster“, rekao je Solvik-Olsen.
Pritom je povukao poređenje: „Kada bi oko Osla bilo hiljadu Kineza koji snimaju, pitali bismo se šta rade. Umesto toga, danas se po Norveškoj voze hiljade kineskih automobila, svi relativno dobro opremljeni kamerama i sličnom opremom. Ko zna gde ti podaci završavaju?“
Proizvođači ističu da poštuju sve propise koje propisuje Evropska unija, ali bivši ministar dovodi u pitanje kako se može biti potpuno siguran da je to zaista tako.
AutoRepublika