Uvek racionalni Gejts želeo je komforan karavan koji bi pružao punu zaštitu njemu i njegovoj porodici. Da, tražio je spor, ali potpuno blindiran karavan.
Jedan od najbogatijih ljudi na svetu ima prilično specifičan ukus kada su automobili u pitanju. Kako bogatstvo raste, rastu i kriterijumi – neki biraju luksuzne limuzine, drugi supersportske bolide sa neverovatnim performansama.
Bil Gejts nije izuzetak. Čuven je njegov Porsche 959, međutim, za svakodnevnu vožnju tražio je nešto sasvim drugo. Ili nešto praktičnije. Ili sporije.
Uvek racionalni Gejts želeo je komforan karavan koji bi pružao punu zaštitu njemu i njegovoj porodici. Da, tražio je možda spor, ali potpuno blindiran karavan, piše Index

Sve je počelo kada je njegov predstavnik posetio Mercedes-Benz salon u Belvjuu sa neobičnim zahtevom – da kupi blindirani karavan. Tada nijedan Mercedesov karavan nije bio pogodan za dodatnu zaštitu.
Iako je model S124 (na bazi W124) bio poznat po pouzdanosti, nije pružao zaštitu od metaka. Mercedes je odbio zahtev iz bezbednosnih razloga – nisu želeli da snose odgovornost ako bi se nešto dogodilo njegovoj deci.

Nakon što je njegov zahtev odbijen, Gejts se okrenuo kompaniji Volvo.
Švedski proizvođač bio je poznat po bezbednosti, iako ne i po luksuzu ili brzini.
U nekom trenutku, postavljeno je pitanje: može li se legendarni Volvo 240 dodatno blindirati? Odgovor je bio – može.

Nije poznato ko je tačno ugradio zaštitu – Volvo ili treća strana – ali je poznato da je blindiranje znatno povećalo težinu automobila.
A pošto Volvo 240 nikada nije bio preterano brz, blindirana verzija je bila među najsporijim automobilima na američkim putevima.

Gejtsu to nije smetalo – njegova deca su bila bezbedna.
Jedini problem? Motor za podizanje vozačevog prozora nije mogao da izdrži težinu blindiranog stakla i stalno se kvario.

Iako bi logično rešenje bilo ugraditi jači motor – to se nikad nije desilo. Servis je svakog meseca popravljao elektromotor – i tako u krug.
Bez obzira na to, Bil Gejts je i ovde pokazao svoju sposobnost da pronađe optimalno rešenje – čak i kada se radi o automobilima.