3. Oktobra 2024.

BHDCA traži vraćanje nameta koji im donosi milione KM

Direkcija za civilno vazduhoplovstvo (BHDCA) BiH traži od Savjeta ministara BiH dozvolu da ponovo naplaćuje taksu od tri marke po odlazećem putniku sa aerodroma u BiH.

Savjet ministara je stavio jednogodišnji moratorij na ovaj namet, sa ciljem da se podstaknu aviokompanije da pojačaju svoje prisustvo i otvore više linija sa aerodroma u BiH.

Obaveza plaćanja bila je na avio – kompanijama, koje nisu bile raspoložene za dodatne namete, pa su neke zbog toga i napustile tržište BiH.

Međutim, u BHDCA tvrde da pozitivnih efekata nema, a da je usput njihov rad doveden u pitanje. Procjenjuju da su im gubici za šest mjeseci ove godine 1,5 miliona KM, a da će do kraja godine taj minus biti 3,5 miliona KM.

Evidentno je, kažu onim da je  uprkos obustavi naplate broj odlazećih putnika smanjen u odnosu na isti period prethodne godine, u kojoj je naplata bila aktivna.

Naime, za prvih šest mjeseci 2024. godine, ukupan broj odlazećih putnika sa međunarodnih aerodroma u Bosni i Hercegovini iznosi 485.375, dok je u istom periodu 2023. godine ukupan broj odlazećih putnika sa aerodroma u BiH iznosio 546.350 putnika, odnosno bio je veći za 12,56 odsto.

Iako su aerodromi isticali da je sporna naknada prepreka u pregovaranju i zaključivanju ugovora sa niskobudžetnim kompanijama, te da zbog odluke avio-kompanije napuštaju aerodrome u BiH, iz dostavljenih podataka je evidentno da to nije slučaj“, poručuju iz BHDCA.

Dodaju da sve države, ne samo u okruženju, nego i u Evropskoj uniji, naplaćuju naknade od putnika u odlasku.

BHDCA ne spori da se međunarodni aerodromi suočavaju sa velikim izazovima koji utiču na poslovanje, međutim, tvrde, ti izazovi nisu uzrokovani naplatom naknade.

Zbog toga predlažu da se taksa vrati, ali da dođe do drugačije raspodjele novca, gdje bi se značajnije finansijski pomogao rad aerodroma.

Zbog svega navedenog, predlažemo da se Odluka o visini naknade koju plaća operator vazduhoplova po prevezenom putniku i toni prevezene robe nastavi primjenjivati u budućnosti, kako ne bi došlo do ugrožavanja izvršavanja nadležnosti BHDCA, što bi predstavljalo puno veću štetu od koristi koju bi bilo ko u BiH imao obustavljanjem primjene navedene odluke“, zaključuju oni.

Inače, BHDCA je spremio i detaljnu analizu efekata suspenzije taksi a nju bi trebao da razmatra Savjet ministara BiH.

Prijedlog za ukidanje naknade stigao je od ministra komunikacija i transporta BiH Edina Forte. Nakon što je usvojen, on je najavio bolje dane za aerodrome u BiH.

Na ovaj način podstičemo strane aviokompanije da povećaju svoje prisustvo u BiH i otvore što više linija iz Sarajeva, Banjaluuke, Tuzle i Mostara, a sve u cilju povećanja broj putnika“, kazao je tada Forto.

CAPITAL: D. Tovilović

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare