Tokom poslednjih 20 godina, ADAC je odradio 2.500 testova u kojima je proverio potrošnju gotovo svih modela na tržištu.
Svojim ekotestom su tražili odgovor na pitanje koliko pojedini automobil uistinu zagađuje okolinu i kolika je u praksi emisija CO2.
Najkraće rečeno, uz WLTP merenje, ovaj ekotest obuhvata i vožnju na auto-putu, gde se prati kako radi sistem naknadne obrade izduvnih gasova. Takođe, testovi se vrše i u laboratorijskim uslovima.
Nakon dve decenije, ADAC je odlučio da rezimira svoje testove i izabere najbolje i najgore modele u pojedinim kategorijama.
Modeli sa benzinskim motorom
Ovde apsolutno dominiraju japanski automobil, odnosno bolje rečeno Toyote, koja ima hibridni pogon čija se potrošnja kretala od 4.1 l/100 km u Priusu iz 2016. godine, pa do 4.8 l/100 km koliko je trošila prethodna generacija Yarisa, takođe u hibridnom izdanju. Društvo im pravi mali Suzuki Celerio sa 4.8 l/100 km.
Sa druge strane spektra, najgori primerak po ADAC-u je Chevrolet Camaro. Opremljen 6.2 V8 motorom, trošio je 12.4 l/100 km. Dalje su tu BMW M5 (11.1 l/100 km), Porsche Macan S, Ford Mustang 5.0 Ti-VCT i, pomalo iznenađujuće, Kia Stinger 3.3 T-GDI V6 GT AWD.
Dizelaši su još štedljiviji
Iako ovde japanske marke ne dominiraju, status najštedljivijeg ide japanskom modelu, i to Mazdi 2 sa prosekom od 4.1 l/100 km. U top pet su još tri “mališana” (Hyundai i20 1.1 CRDi, Peugeot 208 BlueHDi 100, Mazda 3 SKYACTIV-D 105), i na kraju Ford Fiesta 1.5 TDCi.
Među dizelašima koji najviše troše, na samom vrhu je Land Rover Defender 90 sa prosečnih 9.8 l/100 km. Svi ostali trošili su osetno manje – SsangYong Rexton, VW Amarok DoubleCab, Hyundai Staria, Audi SQ7.
Koji su najbolji električni automobili
I ovde najmanje troše manji automobili. Tesla nije ni blizu, a prema rezultatima dominira Hyundai. Najbolji rezultat iznosi 14.7 kWh/100 km, a u pitanju je Ioniq iz 2017. godine. Svi noviji Hyundai Ioniq modeli troše više, a jedini koji im potrošnjom konkuriše je mali VW e-up! sa 16.7 kWh/100 km.
S druge strane, u klubu najrastrošnijih su veliki kombiji. Mercedes-Benz EQV 300 je predvodnik sa prosekom od 30.9 kWh/100 km, a slede Citroen e-Spacetourer XL, Nissan e-hv200 Evalia, Mercedes-Benz EQC 400, Jaguar I-Pace EV400.
Najveći domet električnih modela se s godinama drastično menjao. Tako je 2011. godine mali Peugeot iOn prelazio 95 km, 2015. godine je prosečni domet testiranih automobila bio 149 km, a 2020. godine iznosio je 285 km. Ove godine, prosečni domet testiranih modela popeo se na 425 km.