Bentley je pre više od godinu dana najavio skori prestanak proizvodnje motora W12. Prvobitno je ispraćaj bio zakazan za april 2024. godine, ali je proizvodnja produžena do leta. Takvi motori su i dalje ugrađeni u vrhunskim verzijama Continentala, Flying Spura i Bentayge, kao i u ekskluzivnim modelima male zapremine, među kojima se ističu kupe i roudster Batur.
Međutim, moderna ekonomska agenda nije ostavila nikakve šanse za opstanak jedinstvenog šestolitarskog čudovišta. Ukupan tiraž proizvodnje takvih motora, počev od 2003. godine pa da sudnjeg dana, će biti 105 hiljada primeraka. I izgleda da je ovo zaista kraj, jer je Bentley otkrio čime će zameniti motor W12.
Za nove vrhunske modele je razvijena pogonska jedinica pod nazivom Ultra Performance Hybrid zasnovana na benzinskom motoru tipa V8. Još nema detaljnih tehničkih informacija, ali najverovatnije je reč o modifikaciji hibridnog sistema, koji se već nekoliko godina koristi na automobilima marke Porsche, a nedavno se pojavio i na krosoveru Lamborghiniju Urusu SE-u. Svi ovi automobili pružaju osmocilindarski biturbo motor V8 4.0 i osmostepeni automatski menjač sa ugrađenim elektromotorom.
Kaže se da Bentleyijev hibridni pogonski sistem proizvodi preko 750 KS i više od 1.000 Nm najvišeg obrtnog momenta, dok motor W12, čak i u najforsiranijoj verziji Batura, razvija 740 KS i samo 1.000 Nm, dok serijski modeli marke Bentley nude maksimalnih 659 KS i 900 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Poređenja radi, hibridni Urus razigrava 800 KS i 950 Nm. Plus, budući hibridi marke Bentley će moći da putuju do 80 kilometara u čisto električnom režimu, zahvaljujući čemu će nominalna potrošnja benzina biti na nivou od 2,2 l/100 km.
Prvi serijski model marke Bentley s pogonskim sklopom tipa Ultra Performance Hybrid bi trebalo da bude predstavljen na leto, odmah nakon što se obustavi proizvodnja agregata s indeksom W12. Takođe, u proizvodnom programu ostaju automobili sa hibridnim sistemom zasnovanim na motoru V6 (trenutno ovo nude sedan Flying Spur Hybrid i krosover Bentayga Hybrid), ali i čisto benzinski automobili s blokom sorte V8.
AutoRepublika