Najveća prekretnica kada je bezbednost motocikla pitanju, dogodila se po pitanju opreme koja štiti glavu vozača. Bilo je to 1963. godine kada je kompanija Bell Helmets dizajnirala i razvila prvu ful-fejs kacigu po imenu Bell Star.
Motociklisti (kao i trkači u trkama, automobilima i čamcima) bili su suočeni sa ograničenim izborom zaštitne opreme za glavu. tada. Bilo je samo tri četvrtine otvorenih ili polukaciga. Neki automobilski i moto trkači nosili su takozvane “kacige” napravljene od kože ili plute. Smrtni slučajevi usled teške povrede glave bili su česti.
Prema kompaniji Bell, motociklisti su bili ti koji su se zalagali za bolji dizajn kacige. Inženjeri proizvođača su konačno osmislili kacigu koja je ponela naziv Bell Star.
Čvrsta spoljna školjka je napravljena od tkanine od fiberglasa, koja se koristila u industriji aviona. Pravac tkanja bio je presudan da bi se osigurala maksimalna čvrstoća na površini kacige i on je bio spojen poliesterskom smolom koja je zatim premazana epoksidnim premazom otpornim na habanje.
Unutra je bila konvencionalna EPS obloga, koja nije toliko različita od tipa koji se nalazi na današnjim šlemovima. Šezdesetih godina prošlog veka, Bell je reklamirao činjenicu da su obloge korišćene u svim njegovim kacigama napravljene od istog materijala koji je koristila američka vojska u svojoj HGU 2/P pilotskoj kacigi i od strane NASA-inih astronauta.
Kompanija sa sedištem u Santa Kruzu počela je da prodaje Bell Star u februaru 1963. i opisala je kacigu u svom katalogu kao revolucionarnu, sa maksimalnom zaštitom lica, boljom vidljivošću i provetrenošću za vozače od konvencionalnih kaciga.
Ali naravno, budući da je bila prva kaciga te vrste, nije imalao karakteristike modernih modela. Prvo, nije bilo flip-up vizira. Umesto toga, to je bilo plastično sočivo otporno na pucanje koje je moralo da se vadi iz gumenih lajsni. Okvir za oči je takođe bio prilično mali vertikalno, više kao što su imale kacige za automobilske trke. I nije bilo otvora za protok vazduha.
Ipak, bio je to dobar početak. Bell Star je ispunio kriterijume koje je postavila nezavisna bezbednosna organizacija Snell Foundation. Zahtev je simulirao testove sudara da bi se videlo da li kaciga može da izdrži ozbiljna oštećenja kacige ili glave korisnika. Test udara uključivao je zadržavanje do 162,7 Nm udarca, ili ekvivalent težine od 7,3 kg pri brzini od 25,7 km/h.
Bell Star se prodavao za tadašnjih 59,50 dolara i bila je najskuplja u kompanijinoj liniji kaciga. Brzo je pronašla velike sledbenike među entuzijastima motocikala, uključujući trkače, kao i mnoge od vodećih svetskih vozača trkačkih automobila.
Motomagazin.rs