10. Maja 2023.

Baterije u EV moraće da imaju svoj “pasoš”: Kupac polovnjaka da zna šta kupuje

Baterija čini oko 40% dodatne vrednosti električnog automobila. Promena baterija je izuzetno skupa, posebno na starijim polovnim automobilima, kada je garancija istekla.

Nemačko Ministarstvo ekonomije i zaštite klime predstavilo je takozvani Battery Passport, sistem razvijen u saradnji sa partnerima iz autoindustrije, koji će od 2026. godine biti aktivan u toj zemlji, ali i u Evropskoj uniji.

Ovaj dokumet se naziva još i “zdravstvani karton” baterije, odnosno radi se o nizu informacija o bateriji u električnim vozilima. Na taj način, potrošači će odmah videti kakve su baterije ugrađene, kako se proizvode i koliko su održive.

Konkretnije, ovo uključuje tzv. karbonski otisak baterije, uslove rada prilikom vađenja sirovina, utvrđivanje stanja baterije (posebno važno za kupce polovnih vozila) i druge informacije (npr. o reparaciji baterije i popravci).

“Pasoš za baterije” biće obavezan za sve nove beterije u vozilima, stacionarne sisteme za skladištenje električne energije i veće industrijske baterije u Nemačkoj i Evropi od 2026. godine. Nije važno odakle baterija dolazi ili gde se nalazi kompanija koja je prodaje u EU ili Nemačkoj.

Ovo štiti one proizvođače koji proizvode održive i dugotrajne baterije i osigurava njihovo ekološki prihvatljivo upravljanje do kraja njihovog životnog veka.

Dakle, ciljevi su višestruki, da se akumulatori proizvode u ekološkim uslovima, da iza proizvodnje repromaterijala, na primer, ne stoji ropski rad i da se kupcu polovnih vozila predoči njegovo trenutno stanje.

Kapacitet svake baterije električnih automobila u Evropi trebalo bi da bude vidljiv u jedinstvenoj bazi podataka.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare