U Indiji se svakog meseca proda oko 100.000 motocikala, a od toga je oko 70% onih namenjenih za svakodnevni prevoz, što znači da je cena goriva od izuzetnog značaja za većinu vozača u Indiji. Toliko da se skok cena goriva 1997. pripisuje porastu popularnosti četvorotaktnih motocikala u odnosu na popularnije dvotaktne motocikle tog vremena.
Dakle, sada, u vreme kada su cene goriva nestabilne, Bajaj je napravio hrabar potez da dizajnira prvi serijski motocikl na svetu koji radi na CNG.
Bajaj tvrdi da vozači mogu da smanje svoje operativne troškove za 50% uz Freedom. Motocikl ima početnu cenu od oko 1.220 evra, a kada radi na CNG, motor od 125 kubika s 9,3 KS na raspolaganju će pokretati Freedom do maksimalne brzine od 90 km/h. Takođe će imati domet od oko 200 km zahvaljujući rezervoaru za CNG od 2 kg/12,5 litara koji se nalazi ispod sedišta.
Problem koji će neki ljudi imati sa CNG-om je njegova dostupnost i vreme čekanja za punjenje rezervoara. Da bi se izborio sa ovim, Bajaj je opremio Freedom sa 2-litarskim pomoćnim rezervoarom za benzin tako da vozači mogu da se prebacuju u pokretu. Kada radi na benzin, motor ima nešto veću maksimalnu brzinu od 93 km/h mph, ali njegov domet pada na oko 130 km.
Ostatak motocikl je relativno jednostavan, ali dolazi sa potpuno digitalnim brzinomerom i mogućnošću Bluetooth povezivanja. Mislim, ne možete tražiti mnogo više od motocikla koji košta manje od 1.300 evra.
Što se tiče toga da li će Bajaj ikada ponuditi CNG Freedom van Indije, to tek treba da se vidi.
Motomagazin.rs