Prodavala se devedesetih, a onda je nestala sa tržišta
Malezijski Proton planira povratak na evropsko tržište, tačnije u Veliku Britaniju, Irsku, Kipar i Maltu, a moguće je i širenje na ostatak Evrope, piše AutoCar.
Sa proširenjem, koje će uključiti i povratak u Australiju i Novi Zeland, oni žele značajno da povećaju globalnu prodaju Protona nakon uspostavljanja novog sedišta i proizvodne baze koja je trenutno u izgradnji u Zapadnoj Maleziji.
Poznat kao Automotive Hi-Tech Valley (AHTV), objekat je deo više milijardi dolara vredne investicije vlasnika kompanije Geely i malezijskog industrijskog konglomerata DRB-HICOM Berhad.
“Sa novim investicijama, Proton će imati sredstva da se vrati na tržišta koja je napustio, a istovremeno će ući na nova tržišta”, rekao je izvor za AutoCar.
Malezijski brend automobila je godinama bio aktivan u Evropi, posebno tokom devedesetih. Nije otkriveno kada je tačno planirano proširenje, iako je rečeno da će do velikih izvoznih tržišta doći “kasnije ove decenije”.
Brend je inače prodavao modele u Velikoj Britaniji od 1989. do 2014. godine.
U 2023. godini, kineski Geely je najavio planove da uloži do 4,1 milijardu evra u razvoj AHTV-a. Kasnije je malezijski premijer Anvar Ibrahim rekao da je stvarna suma za investiciju bliža 9,2 milijarde evra.
Geely tek treba da zvanično potvrdi svoju investiciju u Proton.
Ovaj azijski brend trenutno prodaje četiri modela – Proton X50, Proton X70 (Geely Boyue), Proton X90 (Geely Haoyue) i Proton S70 (Geely Emgrand).
Takođe nastavlja da proizvodi tri tradicionalna modela iz svojih prethodnih operacija sa Mitsubishijem – Saga, Persona i Iriz.
Pored toga, osnovao je novi brend električnih automobila pod nazivom e:MAS. Prvi model brenda, e:MAS 7, zasnovan je na SUV-u Geely Galaxy E5.
Ime e:MAS predstavlja kombinaciju reči “električna” i “Malezija”.