Predizborno obećanje Donalda Trampa da ukine državne subvencije za kupovinu električnih automobila u iznosu od 7.500 dolara nekima je delovalo kao prazno, ali ne i najvećim predstavnicima američke automobilske industrije. Savez automobilske inovacije (AAI), koji okuplja sve proizvođače vozila i komponenti na američkom tržištu, već 12. novembra poslao je pismo izabranom predsedniku, čiji su detalji tek sada postali poznati.
Pre svega, proizvođači su apelovali da se subvencije za električna vozila ne ukidaju. Razlog za to je činjenica da su svi oni već investirali milijarde dolara u elektrifikaciju svojih modela. Ukidanje ovih podsticaja dovelo bi do značajnog pada potražnje za električnim automobilima, što se već desilo u Evropi, a time bi se produžio povrat uloženih sredstava. Još jedan argument u korist zadržavanja državnih subvencija jeste globalna konkurentnost američke automobilske industrije u suočavanju sa kineskom pretnjom. Iako su električni automobili iz Kine već faktički zabranjeni na američkom tržištu, na globalnom nivou kineski i američki modeli i dalje se bore za pažnju kupaca. Američki električni automobili mogli bi izgubiti ovu bitku ukoliko ne budu imali stabilnu tehnološku i finansijsku osnovu na domaćem tržištu, što zavisi od potražnje i obima proizvodnje.
Istovremeno, proizvođači su zatražili i ublažavanje strogih ekoloških normi za motore sa unutrašnjim sagorevanjem kako na nacionalnom nivou, tako i u pojedinim saveznim državama. Na primer, Kalifornija je planirala postepeno pooštravanje zahteva za tradicionalnim vozilima do 2035. godine, kada bi trebalo potpuno da pređe na električna vozila. Po mišljenju proizvođača, ovakvi propisi ne odgovaraju stvarnim tržišnim uslovima i samo dodatno povećavaju cene automobila. Električna vozila ne mogu ih u potpunosti zameniti jer nisu dovoljno tražena među većinom kupaca. Ovo se, verovatno, može očekivati, jer su Tramp i njegov tim više puta obećavali ukidanje postojećih ekoloških standarda koje je uveo Bajden.
Još jedan kontroverzan zahtev odnosi se na tehnologije autonomne vožnje. S jedne strane, proizvođači smatraju da bi trenutne previše stroge zakonske odredbe trebalo pojednostaviti kako bi se ubrzala razvoj i primena autopilota u serijskim automobilima. S druge strane, isti proizvođači su zatražili odlaganje uvođenja sistema automatskog kočenja u hitnim situacijama, koji bi trebalo da postane obavezan za sva nova vozila u SAD od 2029. godine.
Administracija izabranog predsednika za sada nije odgovorila na ove zahteve automobilske industrije.
AutoRepublika