Test pokazuje ono što se i pretpostavljalo – da su nam potrebni novi standardi zaštitne ograde.
Automobili postaju sve teži, a električna vozila nisu jedina odgovorna za to. Takođe treba uzeti u obzir velike SUV modele, kao i velike limuzine opremljene hibridnim i plug-in hibridnim sistemima.
Teksaški A&M saobraćajni institut simulirao je na testu udarac Teslinog Modela 3 u standardnu zaštitnu ogradu, koja se koristi u toj američkoj saveznoj državi.
Električno vozilo je programirano za udar pod uglom u sistem zaštitne ograde pri brzini od 100 km/h.
Rezultat – Model 3 je probio zaštitnu ogradu, što je jasan signal da nešto treba da se menja.
U normalnim okolnostima, ova vrsta zaštitne ograde bi trebalo da apsorbuje silu udara i uspori vozilo. Pokazalo se ova standardna ograda ne može da izdrži vozilo mase oko 1.900 kg.
Dobra vest je da su se svi vazdušni jastuci u Tesli brzo aktivirali i da se prednji deo vozila raspao (zona gužvanja). Vozilo je apsorbovalo energiju udara i maksimalno je smanjena verovatnoća povređivanja putnika.
Međutim, ovaj test pokazuje ono što se i pretpostavljalo – da su nam potrebni novi standardi zaštitne ograde. Ne samo u Teksasu…