24. Januara 2024.

Automobil godine u Kini je Aito M7

U Nebeskom carstvu već postoji nekoliko takmičenja za izbor najboljeg automobila godine. Najpoznatija je nagrada Xuanyuan (Sjuanjuan) koja se održava već jedanaest godina. Ali ako su u prvih deset godina organizatori birali jedinog pobednika (2022. godine je to bio krosover Li L9), onda se 2023. nisu usudili da imaju takav luksuz i prošlog decembra proglasili su deset najboljih automobila, i to bez da ih podele u kategorije. Ali za razliku od toga, organizovano je još jedno takmičenje za izbor automobila godine, i to ono prema jednoj od najvećih društvenoj mreža u Kini a koja nosi ime Weibo.

Ova nagrada se ozbiljno razlikuje od naših uobičajenih evropskih i svetskih pandana. Nasuprot tome, u konkursu koji organizuje Weibo kandidate i pobednika biraju, ne profesionalni automobilski novinari, već korisnici pomenutog mikroblog servisa pod nadzorom posebnog žirija i uzimajući u obzir mišljenja samih proizvođača automobila.

Takmičenje je održano u nekoliko faza. Korisnici mreže Weibo su najre zamoljeni da opišu svoja iskustva sa automobilima koji su pušteni u prodaju u protekloj godini. Na osnovu recenzija srećnih vlasnika novih proizvoda, sastavljena je lista od 150 modela.

Organizatori takmičenja iz Weiboa, su po svom nahođenju, u drugoj fazi smanjili broj nominovanih na 60 automobila. Zatim su reč dobili sami proizvođači automobila čiji su se proizvodi našli na listi – od njih je zatraženo da imenuju najbolji model 2023. godine. Zanimljivo je da su Haval, Li Auto, Link & Co i XPeng skromno izabrali dva svoja automobila odjednom.

Lista nominovanih vozila je sužena na trideset modela: Avatr 12, Jetour Traveler, Voyah Free, Li L7, Li L8, Baojun Yunduo, FangChengBao Leopard 5, Changan Qiiuan A05, Haval Raptor, Aion Hiper GT, BYD Seal DM -i 01, Lynk & Co 03++, Lynk & Co 08, Mercedes-AMG SL, Honda Integra, Tank 400 Hi4-T, Denza N7, Volkswagen Tharu, Nio ET5 Touring, Aito M7, Wuling Bingo, Xpeng G6, Xpeng G9, Haval H5 , YangWang U8 , Hyundai Elantra N , Geely Galaxy L6 , IM LS6 , Zeekr 001 FR.

Konačno, u završnoj fazi, autoritativni žiri je ušao u priču i morao je da odredi pobednika. Njegovi članovi su bili: tvorac automobilske publikacije Luobo Baogao, Čen Džen, predsednik Kineskog društva automobilskih inženjera, Fu Juvu, kao i ne sasvim specijalizovani stručnjaci (arhitekta, sportski komentator, svetski šampion u ping-pongu, i čuvar nematerijalne kulturne baštine Kine).

Kao rezultat rada ovog sudskog veća, izabran je automobil godine – bio je to hibridni krosover Aito M7. Da, samo takmičenje i sistem nadmetanja ostavljaju mnogo prostora za tumačenje i otvorena pitanja, ali barem je jedan pobednik, a ne deset…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare