Međutim, malo ko će se tome obradovati jer je cena takve vinjete za putničke automobile određena da bude na nivou od nepunih devet evra, dok je u isto vreme osetno poskupela desetodnevna karta za korišćenje autoputeva Austrije.
Zapravo, cena iznosi 8,60 evra po vozilu, dok je ranije postojala mogućnost kupovine karte za korišćenje mreže autoputeva kroz Austrijiu u najkraćem periodu od deset dana, što je bilo veoma nepovoljno za vozače koji su u toj državi ostajali samo koji dan, ili još grđe, za one koji su bili samo u prolazu.
Odnosna odluka je doneta tokom prethodne nedelje od strane austrijske vlade, ali bi tek trebalo da bude usvojena u skupštini i usklađena je s direktivom Evropske unije koja reguliše pitanja troškova korišćenja infrastrukture država članica. Tamo se insistira na uvođenju dnevnih karata za upotrebu autoputeva.
Koliko je sve relativno i koliko je moguće ruglu izvrnuti i najplemenitije ideje, pokazali su ovom prilikom i Austrijanci, mada smo mi mislili da smo šampioni u toj oblasti. Naime, karta za desetodnevno korišćenje mreže autoputeva u Austriji će od sledeće godine koštati samo 11,90 evra (dok je sada 9,90 evra), pa se praktično ispostavlja da je cena desetodnevnih vinjeta uglavnom i postavljena na taj nivo za one koji su u tranzitu.
Naposletku, cena godišnje vinjete nije izmenjena i ostaje na nivou od 96,4 evra, dok je dvomesečna karta sada sa sniženom cenom za deset evro centi i košta 28,90 evra. Sve navedene cene se tiču 2024. godine.
Austrija ove takse naplaćuje od 1997, dok je prošle godine državni entitet Asfinag u čijoj su nadležnosti ova pitanja, od vinjeta prikupio 540 miliona evra. Pored toga, bilo je 226 miliona evra za specijalne putarine vezane za neke konkretne okolnosti, na primer prolaze kroz tunele, i skoro 1,7 milijardi evra za putarine za kamione. Alpska republika iz komšiluka stoga ima siguran budžet za održavanje i proširenje mreže putne infrastrukture.
Na kraju ćemo reći da su Nemci opravdano ogorčeni na susede iz Austrije koji koriste germanske autoputeve bez da se uhvate za novčanik, dok je situacija potpuno obrnuta kada vozači iz Nemačke zakorače u Austriju.