Prošle nedelje Audi je izazvao zbunjenost kada je lansirao novu podmarku. Dok se često u Kini pojavljuju novi proizvođači automobila zbog ogromne konkurencije, ovaj potez je bio drugačiji i zbunjujući iz dva razloga. Audi i njegov lokalni partner SAIC odlučili su da zajedničkoj kompaniji daju jednostavno ime „AUDI“ i koriste pojednostavljen logo koji ne uključuje poznata četiri prstena.
Umesto čuvene oznake, upotrebljena su četiri velika slova, čime se, kako kažu, „signalizira i povezanost sa sestrinskim brendom i diferencijacija od njega“. Zašto se Audi odlučio za ovu neobičnu strategiju? Zvanično objašnjenje dao je Ralf Brandšteter, predsednik i izvršni direktor divizije Volkswagen Group China i predsednik kineskog odbora. Na LinkedInu su ga komentatori s pravom pitali zašto koncept AUDI E nema čuvena četiri prstena:
„Naravno, vozila sa četiri prstena će i dalje postojati u Kini. Novi brend sa natpisom AUDI ima progresivniji dizajn, ali poseduje 100 posto Audijev DNK. Obratiće se novim grupama kupaca u Kini koje ranije nismo pokrivali sa četiri prstena. Dobar dodatak našem portfelju u Kini. Imamo hrabar plan. Ne brinite“.
U odgovoru na drugi komentar, Brandšteter je rekao:
„Kinesko tržište je veoma različito od ostatka sveta. Zahtevi kupaca su drugačiji. Zato dodatni asortiman sa AUDI-jevim logotipom i progresivnim dizajnom ima smisla. Ovo nam omogućava da dopremo do novih grupa kupaca na brzo rastućem tržištu“.
AUDI očigledno cilja na „mlade, „tehnološki pametne“ kineske premijum kupce“, odvojene od tradicionalne Audijeve klijentele. Audi i SAIC su se odlučili da ne vraćaju istorijska imena poput Auto Uniona, DKW-a, Horcha, NSU-a i Wanderera, iako su te opcije bile dostupne. Ime Horch se ipak pojavilo pre nekoliko godina za luksuznu verziju modela A8 sa dugim međuosovinskim rastojanjem, ekskluzivnu za Kinu. Međutim, mladi kupci koje AUDI i SAIC žele da privuku verovatno neće biti zainteresovani za ta stara imena.
Pokretanje brenda sa potpuno novim imenom i logotipom verovatno bi izazvalo manju pažnju u Kini, gde postoji više automobilskih kompanija nego u bilo kojoj drugoj zemlji na svetu. Zadržavanje veze sa Audijem u okviru novog podbrenda trebalo bi da pomogne električnim vozilima da se više izdvoje u odnosu na automobile koje prodaju kineski proizvođači.
Osim različitog, ali i dalje povezanog imena kompanije, AUDI-jevi modeli će vizuelno značajno odudarati od onih koje prodaje tradicionalni luksuzni brend. Brandšteter ističe „progresivniji dizajn“ uz zadržavanje „100% Audijevog DNK-a“. Iza marketinških fraza, koncept E se razlikuje od bilo kojeg električnog Audija koji je trenutno u prodaji. Iako nosi oznaku Sportback, razlikuje se od globalno dostupnih SUV-ova i petovratnih modela. Ima siluetu nalik karavanu i enterijer sa mnoštvom ekrana i minimalnim konvencionalnim komandama.
Logično je pomisliti da će AUDI i Audi međusobno kanibalizovati prodaju, ali Brandšteter je uveren da mogu koegzistirati. Kako kažu, za svakoga po nešto. Bazirani na platformi Advanced Digitized Platform, koja je razvijena u saradnji sa SAIC-om, tri serijska modela će biti predstavljena u Kini od sredine 2025. godine. Za sada nema planova za prodaju ovih električnih vozila izvan Kine, tako da će zabuna Audi/AUDI ostati ograničena na sada već drugu najmnogoljudniju zemlju na svetu.
AutoRepublika