Premijum marka koja posluje unutar grupacije Volkswagen, Audi otvara novi testni poligon namenjen opitima na temu posledica sudara. Investicija je vredna stotinak miliona evra i biće locirana u okviru Tehnološkog parka koji je izgrađen u otadžini četiri prstena, odnosno u centrali Audija u Ingolštatu. U tom testnom centru će se koristiti više od 60 veštačkih lutaka koje služe u ovakvim ispitivanjima.
Zahvaljujući novom Bezbednosnom centru za vozila, Audi će biti u prilici da sprovodi brojne testove sudara, na koji način bi se doprinelo boljim karakteristikama budućih serijskih automobila.
Poligon je građen tokom prethodne tri godine i na tom mestu će poslovnu sreću valjda pronaći sto ljudi. Audi je ovaj poligon osmislio na način da bude podesan za zahteve koji će se tek nametnuti u budunosti, odnosno da omogući ponudu vozila osetno boljih bezbednosnih parametara nego što su aktuelni. Pored kvalitativnog pomaka u odnosu na ranije važeće rešenje, novi poligon omogućava sprovođenje mnogo većeg i raznovrsnijeg broja testova. Nova zgrada poseduje velike, integrisane i lišene podrške podove koji su opremljeni najmodernijim kamerama visokih brzina. Ugrađena je i rasveta tipa LED.
Testna arena poseduje i nekoliko unakrsnih traka gde je moguće sprovoditi kontrolisane sudare, na koji način se omogućava da Audi izvodi testove sudara dva vozila pod pravim uglom. Ne moraju to biti dva vozila, moguće je improvizovati udare prepreke i automobila. Kompleks integriše i laboratoriju za testne lutke (figure), štandove s raznim opitnim komponentama, kancelarije i radionice.
Audi će koristiti više od 60 lutaka sorte THOR, i njihova veličina simulira dete (bebu) od 18 meseci, pa sve do primeraka težih od stotinak kilograma. Te lutke u sebi nose 150 senzora i kao takve predstavljaju samo jedan deo glomaznog paketa opreme koja donosi značajne bezbednosne podatke. Trodimenzionalno skeniranje pomaže u procesuiranju deformacija vozila nakon testiranja, dok praćenje kretanja pomaže da se uhvati redosled događaja.
Kompjuterske simulacije igraj važnu ulogu u testovima bezbednosti, a Audi ih sprovodi na desetine hiljada takvih pre nego što sklopi, ne serijski automobil, nego već prototip. Kompanijski centar za informacione tehnologije, lociran u istom tehnološkom parku, takođe ima svoju ulogu u testnim procedurama.
Audi se usredsređuje na bezbednosne testove već duži period od osam decenija. Kompanija je u Ingolštatu otvorila prvi testni centar ovog tima 1970. godine. Isti je korišćen negde do pre tri godine. Kompanija je u 1972. godini u taj kompleks ubacila i testne lutke. Zahvaljujući uloženim naporima se i došlo do toga da Audijeva vozila dobijaju najviše ocene na ovom polju.
AutoRepublika