Jedan od trenutno najboljih MotoGP proizvođača, Aprilia, otkrila je četvrto poglavlje u svojoj X seriji. Aprilia je započela proizvodnju ove linije namenjene samo za stazu 2019. godine sa RSV4 X, da bi potom usledio i model Tuono X.
Još napredniji je 2022. stigao RSV4 X Thirty model. Ali Aprilia je sada predstavila svoj najnapredniji motocikl na stazi do sada sa RSV4 X ec3ma, jer je to prvi i jedini motocikl opremljen aerodinamikom sa efektom tla, rešenje koje je patentirala Aprilia Racing i koje je dosad ekskluzivno bilo dostupno na RS-GP takmičarskoj mašini u premijernoj klasi.
Govoreći o novom motociklu, tehnički direktor Romano Albezijano je rekao: “Ovaj motocikl predstavlja najekstremniju evoluciju programa koji smo pokrenuli kako bi najsavremeniju tehnologiju iz našeg trkačkog odeljenja isporučili direktno našim kupcima.”
“Često se govori o transferu trkačke tehnologije u javnost, ali za nas je to opipljiva realnost. Naši inženjeri su stvorili nešto daleko iznad evolucije već izuzetnog RSV4. Ovo je najočitije u aerodinamici, koja sadrži inovacije tipično rezervisane za MotoGP motocikle.”
“ex3ma je prvi motocikl u opštoj prodaji sa kompletnim paketom efekta tla, povećavajući bočno opterećenje za tri puta u poređenju sa prethodnim x modelom: stepenasti oklop i krila za skretanje su inovacije koje je Aprilia prvi put predstavila u MotoGP-u.”
“Prednje krilo, pravog MotoGP dizajna, široko je 550 mm i generiše pet puta veću potisnu silu od prethodnog modela X Thirty, koji je već nadmašio drumsku verziju, pružajući izuzetno ubrzanje.”
“Značajan napredak leži ispod površine, počevši od renomirane APX trkačke jedinice za kontrolu rada motora (ECU), koja je u velikoj meri unapređena da bi poboljšala performanse i laku upotrebu. Mnoge komponente, vidljive i skrivene, nove su ili optimizovane za smanjenje težine. Ovaj motocikl je nesumnjivo dvotočkaš koji najviše pruža iskustvo vožnje moderne MotoGP mašine.”
Novoizgrađeni RSV4 X ec3ma dolazi u samo 30 primeraka u čast godišnjice Aprilijine prve pobede u svetskoj tituli od 250 kubika 1994. godine, koju je osvojio Maks Bjađi.
Motocikl na raspolaganju ima 227 KS i 131 Nm obrtnog momenta. V4 motor od 1.099 kubika su fino podesili stručnjaci kompanije Aprilia kako bi ponudili najbolje iskustvo na stazi. Na prednjoj strani šasije nalazi se Ohlins mehaničko ogibljenje koje ima prilagođeno podešavanje, uključujući viljušku pod pritiskom i Brembo kočnice na prednjoj i zadnjoj strani. Uključuje radijalnu pumpu na prednjem delu i GP4 MS čeljusti sa Z04 trkačkim pločicama i kočionim diskovima T Drive od 330 mm. Takođe ima felne od ugljeničnih vlakana i Pirelli gume koje se koriste u WSBK šampionatu.
Svaki od 30 primeraka dolazi s početnom cenom od 80.000 evra. Aprilija navodi da je motocikl dostupan za onlajn rezervaciju ovog meseca i da će kupci imati priliku da ga preuzmu u Aprilijinoj fabrici u Noaleu.
Motomagazin.rs